چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 73273
سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مازندران در طرح پزشک خانواده پیش‌رو است.
 
به گزارش فارس ، محمدحسن طریقت‌منفرد سه‌شنبه شب در جلسه پزشکان خانواده شهرستان رامسر که در فرمانداری رامسر برگزار شد، اظهار کرد: پزشک عمومی جایگاه خود را از دست داده است.

وی افزود: در دنیا پزشک عمومی جایگاه ویژه‌ای را داراست؛ در این صورت باید این جایگاه در کشورمان ساماندهی و احیا شود و در آینده نزدیک پزشکان عمومی با آموزش دیدن بسیار می‌تواند خدمات خوب ارائه دهند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: یکی از راه‌های افزایش انگیزه پزشکان خانواده، تخصیص سرانه است که پزشک و بیمارش هیچ رابطه مالی باهم نداشته باشند که باید به صورت دقیق اجرا شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران در این طرح پیشگام سایر استان‌ها است، اذعان داشت: با اطلاعاتی که به پزشکان عمومی داده شده است باید این طرح با پیشرفت روزافزون به جلو حرکت کند.

وزیر بهداشت گفت: در این طرح پزشک همراه با بیمار است و یادآوری می‌کنم که این طرح ساماندهی بزرگی در برنامه‌های بهداشت و درمان کشور صورت خواهد داد.

محمدمهدی ناصحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه این نشست گفت: 70 درصد مردم مازندران پزشک خانواده خود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه اطلاعات سلامت 84 درصد از مازندرانی‌ها در سامانه سلامت وارد شده است، تأکید کرد: طرح پزشک خانواده به صورت رسمی در استان مازندران از اول اردیبهشت اجرا شده است.

به گزارش فارس، وزیر بهداشت از بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر دیدار و به مشکلات مسئولان و پرسنل رسیدگی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha