چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 73278
سلامت نیوز : رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عدم برگزاری جلسه شب گذشته مسئولان به منظور تعیین تكلیف وضعیت دارویی كشور خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمد حسین قربانی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان از برگزاری جلسه ای درشب گذشته برای تعیین تكلیف وضعیت دارویی کشور و مشکلات این حوزه خبرداده بود كه بعد از پیگیری از حسینعلی شهریاری رئیس كمسیون مشخص شد كه این جلسه برگزارنشده است.

بنابراین گزارش، کاهش یارانه دارو درسال ۹۲ و حذف ارز مرجع ازآن قراربود دراین جلسه مورد بررسی قرار گیرد و همین امر موجب شده بود تا قربانی پیش بینی كند بعد از برگزاری این جلسه با دست پر نسبت به حل مسائل دارویی کشور گفت وگو خواهد كرد.

جلسه تعیین تكلیف وضعیت دارو درحالی شب گذشته برگزار نشد كه این روزها فشارزیادی به بیماران برای تامین داروتحمیل می شود. چراكه دولت در سال گذشته در تامین ارز دارو با تاخیر عمل کرد و بخشی از این ارز را پرداخت نکرد از همین رو برخی از داروهای موردنیاز به موقع وارد نشد و درحالی كه انتظار می رفت بودجه حوزه بهداشت ودرمان از لحاظ اعتبارات برای تامین دارو با رشد قابل توجهی مواجه شود نه تنها این گونه نشد بلكه ارز مرجع ازدارو حذف و یارانه آن درسال92 نسبت به سال گذشته با كاهش 35میلیارد تومانی مواجه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha