سلامت نیوز : رضا حسین‌پور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: دندانپزشکی سومین خدمت پرهزینه است و به دلیل ضعف بیمه‌ها، 91 درصد هزینه‌های دندانپزشکی را خود مردم می‌پردازند.

معاون دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: البته در کشورهای پیشرفته نیز پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی کامل نیست ولی ما هم در زمینه بیمه پایه مشکل داریم و هم در زمینه بیمه تکمیلی.

حسین‌پور ادامه داد: در بیمه پایه ما باید پوشش حداقلی را داشته باشیم که متأسفانه بیمه پایه فقط یک درصد هزینه دندانپزشکی را می‌پردازد که خیلی کم است و در مورد بیمه‌های تکمیلی نیز که یکی، دو سالی است وارد بحث دندانپزشکی شده‌اند آنها نیز پوشش چندانی بر هزینه‌های دندانپزشکی ندارند.

معاون دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضعف اصلی را در سیاست‌ها دانست و گفت: متأسفانه هنوز خیلی از متولیان امر احساس می‌کنند که دندانپزشکی خدمتی لوکس است بنابراین هیچ اولویتی به خدمات دندانپزشکی نمی‌دهند که این مسئله اشتباهی واضح است.

وی تصریح کرد: دهان مدخل دستگاه گوارش است و بیماری‌های دهان مرتبط با بیماری‌های سیستمیک و قلبی و عروقی است که به نوعی به بیماری‌های دهان مربوط می‌شود.

معاون دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: باید نگاه مسئولان عوض شود و پوشش حداقلی را در بیمه‌های پایه داشته باشیم و پوشش تکمیلی نیز در بیمه‌های مکمل به وجود بیاید.

وی اظهار امیدواری کرد که اولویت متولیان سلامت باید به این موضوع برگردد و نگرش آنها تغییر کند که ظاهراً در حال حاضر چنین نگرشی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha