سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: یک مقطعی افزایش تربیت ماما داشتیم و از حدود 7 ، 8 سال پیش وزارت بهداشت وارد مدیریت موضوع شد و تعداد ماماها را تحت کنترل گرفت و اشتغالزایی کرد تا تعداد قابل توجهی از ماماها مشغول کار شوند.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم اکثریت فارغ‌التحصیلان حوزه مامایی در این حوزه مشغول به کار هستند ولی اگر برنامه پزشک خانواده شهری اجرا شود. از ماماها برای ارائه خدمات الکترونیک درمانی تعداد زیادی جذب می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان که ماماها بتوانند در دفترچه بیمه برای تجویز یک سری مسائل مربوط به حوزه کاری‌شان انجام دهند،‌وجود دارد گفت: این مسئله در دستور کار شورای عالی بیمه است و ما موافقت خود را برای این امر اعلام کردیم و فقط بیمه‌ها باید به این مسئله تمکین کنند که نیاز به پیگیری دارد و ما پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه برخی متخصصان زنان، مادران باردار را به سمت سزارین سوق می‌دهند و زایمان طبیعی هم در صورت وقوع به دست خود متخصصان زنان انجام می‌شود گفت: ما اصلاحیه داده‌ایم و به شورای عالی بیمه پیشنهاد کردیم تا تعرفه انجام زایمان طبیعی بین متخصصان زنان و زایمان و ماماها تفاوتی نداشته باشد و اگر به تصویب برسد به هدف اصلی مان یعنی مراقبت اولیه دوران بارداری و زایمان توسط ماماها می‌رسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha