سلامت نیوز : طاها طاهری در گفت‌وگو با فارس، در مورد برنامه‌های ترک اعتیاد در برنامه پزشک خانواده اظهار داشت: پزشک خانواده یک جریان علمی و استراتژیک در حوزه سلامت کشور است و اینکه از ابتدا افراد تحت پروتکل تشخیصی پزشک خانواده قرار گیرند، نعمت بزرگی است.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در این برنامه با مراجعه افراد، آسیب‌ها را رصد کنیم تا برنامه پبشگیری از اعتیاد را نیز در این حین اجرا کنیم. با وزارت بهداشت در این راستا توافقات خوبی داشته‌ایم و از این طرح دفاع و حمایت می‌کنیم.

جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اما این امر به این مفهوم نیست که بخواهیم درمانگاه‌های خصوصی ترک اعتیاد یا متخصصانی را که در این حوزه کار می‌کنند تعطیل کنیم.

 طاهری ادامه داد: اکنون جریانی در بین متخصصان ترک اعتیاد وجود دارد که مایل به اجرای چنین طرحی نیستند و اجرای برنامه ترک اعتیاد در کنار پزشک خانواده را مساوی با بستن دکان‌های خود می‌دانند.

وی در مورد وضعیت کشفیات مواد مخدر در کشور نیز گفت: با آماری که از کشفیات مواد مخدر در فروردین به دست آوردیم باید گفت این رقم با سالهای قبل قابل مقایسه نیست و پیش‌بینی می‌کنیم مافیای مواد مخدر خط ترانزیت خود را از ایران به سمت کشورهای دیگر تغییر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha