پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۷
کد خبر: 73297
سلامت نیوز :پیشرفت تكنولوژی در جهان اگرچه باعث رفاه حال شهروندان شده است اما با پیامدهای ناخوشایندی نیز همراه بوده است. ترافیك، آلودگی هوا، بیماری‌های دنیای مدرن و مواردی از این دست از جمله تبعات ناخوشایند پیشرفت تكنولوژی در جهان معاصر است. درواقع چنین پیامدهای منفی پیشرفت تكنولوژی را باید از دردسرهای زندگی مدرن دانست كه همواره برای رفع آنها تلاش‌های بسیاری شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ در یكی از این آخرین تلاش‌ها، یك شركت پژوهشی ادعا می‌كند دستگاهی را تولید كرده كه می‌تواند منجر به خنثی كردن صداهای مزاحم شود. خنثی کردن امواج صوتی با فرستادن امواج مخالف جهت آن، پدیده جدیدی نیست، ولی این شركت مدعی بهبود این فناوری است. درواقع گفته می‌شود در تولید این تكنولوژی از «تداخل مخرب» استفاده شده است. اما تداخل مخرب چیست؟ صدا به صورت موج در هوا پخش می‌شود. حال اگر امواجی هم‌فركانس امواج منتشر شده در هوا اما با چرخشی 180 درجه‌ای نسبت به آنها تولید شود، این امواج با هم تداخل پیدا كرده و نتیجه آن خنثی شدن صداها خواهد بود.

این شركت ادعا كرده است كه می‌تواند با استفاده از این تكنولوژی دستگاهی تولید كند كه امواج صوتی را تا 10دسی‌بل كاهش دهد. در صورتی كه چنین تكنولوژی‌ای به تولید انبوه برسد باید گفت می‌توان از شر بسیاری از صداهای مزاحم كه در محیط زندگی و كارمان به‌صورت ناخوشایندی رواج دارند راحت شد. درواقع با این تكنولوژی، ایجاد محیطی ساكت و آرام برای زندگی یا كار قابل تحقق خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha