پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۰
کد خبر: 73305
سلامت نیوز : احمدی‌نژاد سرانجام تهدیدهایش در مورد سازمان نظام پزشکی را عملی کرد. بعد از کشمکش‌هایی که در مورد تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نظام پزشکی به وجود آمده بود، رییس‌‌جمهوری تهدید کرد حکم ریاست جدید این سازمان را امضا نخواهد کرد، به این ترتیب، به گفته منابع آگاه، احمدی‌نژاد حکم علیرضا زالی، رییس جدید سازمان نظام پزشکی را امضا نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهار ؛ درحالی که علیرضا زالی، در مجمع عمومی نظام پزشکی که ششم اردیبهشت برگزار شد، با 166 رای به عنوان رییس جدید سازمان نظام پزشکی انتخاب شد ولی براساس شنیده‌ها، حکم تنفیذ رییس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران به دفتر ریاست‌جمهوری ارسال شده تا به امضای احمدی‌نژاد برسد، اما تاکنون این حکم، امضا نشده است. براساس قانون، حکم تنفیذ رییس کل سازمان نظام پزشکی باید به امضای رییس‌جمهور برسد تا او به مدت چهار سال بر این سمت بماند. این کشمکش بین نظام پزشکی و دولت از زمان تعیین صلاحیت‌ها و البته رد صلاحیت شدن شهاب‌الدین صدر، نامزد نزدیک به دولت شروع شد. به طوری که باعث شد رییس‌جمهوری وارد این جریان و خواستار بازنگری دوباره در روند تایید صلاحیت کاندیداهای نظام پزشکی در تهران شود.

حتی احمدی‌نژاد تهدید کرد که حکم رییس جدید سازمان را امضا نخواهد کرد. ولی با این‌حال، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، انتخابات نظام پزشکی را بدون هیچ‌گونه تغییری در روند تایید صلاحیت‌ها برگزار کرد و زالی هم رییس جدید شد. ولی به گفته منابع آگاه، نامه تنفیذ زالی یک هفته است که به دست ریاست‌جمهوری رسیده و او امضا نکرده است. البته براساس شنیده‌ها رییس‌جمهوری گفته با استناد به نامه‌ای که از مقامات بالاتر برای تایید صلاحیت شهاب‌الدین صدر رسیده و هیات نظارت مرکزی سازمان نظام پزشکی نیز صلاحیت شهاب‌الدین صدر را تایید نکرده بود، حکم ریاست زالی را امضا نمی‌کنم. سیدتقی نوربخش، عضو شورای‌عالی نظام پزشکی درباره حکم تنفیذ رییس جدید سازمان نظام پزشکی، می‌گوید: «تا جایی‌که اطلاع دارم، این حکم هنوز امضا نشده است.

ولی طبق قانون بعد از انتخابات در مجمع، حکم رییس سازمان نظام پزشکی باید به تایید رییس‌جمهوری برسد.» به گفته او، رییس‌جمهور می‌تواند این حکم را تنفیذ نکند، ولی اگر در نهایت نتوان کاری از پیش برد، انتخابات نظام پزشکی باید دوباره برگزار شود. او ادامه می‌دهد: «حتی با وجود انتقادهایی که از ابتدای انتخابات سازمان نظام پزشکی به وجود آمد بهتر است رییس‌جمهور برای احترام به حکم مجمع، حکم رییس جدید سازمان را تنفیذ کند.»

با این‌که احمدی‌نژاد حکم رییس جدید سازمان نظام پزشکی را امضا نکرده است، ولی مراد هاشم زهی، رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، می‌گوید: «رییس‌جمهور امضا نکند، اتفاقی نمی‌افتد. یک ماه بیشتر تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی نمانده است و ما منتظر می‌مانیم.» البته به گفته او، زمان مشخصی برای امضای حکم از سوی ریاست‌جمهوری وجود ندارد و او می‌تواند تا زمانی که بخواهد این حکم را امضا نکند. هاشم‌زهی ادامه می‌دهد: «در نهایت اگر ریاست‌جمهوری امضا نکند، مجلس اقدام تحریک‌آمیزی انجام نخواهد داد ولی راه چاره پیدا می‌کند.

حالا چه با طرح سوال یا با بررسی در کمیسیون مربوطه.»ا این‌که نمایندگان مجلس از راهکار انتخابات ریاست‌جمهوری و تغییر رییس‌جمهور برای حکم تنفیذ صحبت می‌کنند ولی در واقع تا 12 مرداد که احمدی‌نژاد دولت را تحویل دهد، صدر بر ریاست سازمان نظام پزشکی باقی خواهد ماند و براساس قانون، تا زمان امضای حکم تنفیذ رییس جدید سازمان نظام پزشکی، حضور رییس قبلی غیرقانونی نیست. به همین دلیل، در حال حاضر سازمان نظام پزشکی دو رییس دارد. پرتال سازمان، صدر را رییس خطاب می‌کنند و خبرگزاری‌ها از زالی به عنوان رییس یاد می‌کنند. در آخر هم به گفته کارکنان سازمان طوری می‌شود که دستوری صادر نمی‌شود. البته به گفته یک منبع آگاه، تمام ته‌مانده بودجه سازمان نظام پزشکی در حال خرج‌شدن است و در نهایت زمانی که نظام پزشکی به دست رییس جدید بیفتد، سازمانی بدهکار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha