پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۲
کد خبر: 73323

سلامت نیوز : پس از زخمی شدن محیط بان دنا توسط یک شکارچی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در اظهارات جالب توجهی در خصوص راه‌های جلوگیری از وقوع مجدد این حادثه گفت: تشدید قوانین و افزایش جریمه‌ها تلفات را در نیروهای یگان بیشتر می‌کند!

سرهنگ حمیدرضا خیلدار در گفت‌وگو با (ایسنا)،‌ افزود: مثلا اگر یک جریمه 100هزار تومانی و سه ماه زندان برای یک متخلف به پنج سال زندان و 100 میلیون تومان افزایش پیدا کند آن فرد حتما محیط بان را می‌کشد تا تمام آثار جرم را مخفی کند بنابراین افزایش جریمه‌ها آثار و تبعات منفی در پی دارد.

وی تنویر افکار عمومی و فرهنگسازی را راهکار مناسب برای مقابله با وقوع این قبیل حوادث دانست و گفت: اگر فرهنگ مردم در این زمینه بالا برود دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود؛ زیرا همانگونه که دزد و قاچاقچی و کلاهبردار از دل مردم برآمده و قابل اصلاح هستند شکارچیان نیز از همین مردم برخاسته‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تلفات محیط بانان نسبت به سالهای پیش بسیار کاهش داشته افزود: هر شخصی که در لباس محیط بانی کشته شود شهید محسوب شده و خانواده‌اش از مزایای خانواده شهید برخوردار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha