سلامت نیوز :  سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، ۱۹ اردیبهشت‌ماه جاری با برگزاری دوره مدون «اخلاق پزشکی و پزشک و قانون»، روش‌های پیشگیری از قصور پزشکی و جنبه‌های شرعی و قانونی پیوند اعضا را بررسی و ارایه می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی نظام پزشکی، علی یزدانی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با اعلام این خبر گفت: بر اساس وظایف قانونی سازمان نظام پزشکی کشور در حوزه سلامت و به منظور ارتقای سطح علمی و به روز رسانی اطلاعات پزشکان، روزهای ۱۹و ۲۰ اردیبشهت ماه دو برنامه آموزشی مدون از سوی این سازمان برگزار می‌شود.

وی افزود: در برنامه بازآموزی «اخلاق پزشکی و پزشک و قانون» مباحث متعددی از قبیل: مصادیق قصور پزشکی، روش‌های پیشگیری از قصور پزشکی، اسرار حرفه‌ای، گواهی نویسی، جنبه‌های شرعی و قانونی پیوند اعضا، باروری مصنوعی، رضایت‌نامه و برائت‌نامه در پزشکی، سقط جنین، پزشک و قانون، ارتباط پزشک و بیمار، حقوق بیمار، تاریخچه اخلاق در پژوهش و راست گویی در پزشکی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. این برنامه ویژه پزشکان عمومی بوده و دارای حداکثر ۶ امتیاز بازآموزی مدون است.

یزدانی اضافه کرد: همچنین سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران برنامه مدون آموزشی «جراحی در دندانپزشکی» با حداکثر ۱۲ امتیاز بازآموزی را روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه ویژه دندانپزشکان برگزار خواهد کرد.

این برنامه‌های آموزشی در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی به نشانی تهران، امیرآباد شمالی بالا‌تر از جلال آل‌احمد، خیابان ۱۶، پلاک ۱۱۹ برگزار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha