پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰
کد خبر: 73330

یک لبخند جوان و زیبا می‌تواند بیشتر از آنکه فکرش را بکنید فرد را جوان نشان دهد!

زیباتر شدن شما در گرو دندان شما
سلامت نیوز : همه ما دوست داریم که ظاهر خود را جوان نگه داریم، به همین خاطر هم هست که روز به روز افراد بیشتری به درمان‌ها و جراحی‌های جوان‌کننده روی می‌آورند ولی کمتر کسی است که به دنبال درمان‌هایی برای بازسازی و جوانسازی دندان‌ها باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ همه فکر می‌کنند تنها مو و پوست است که ظاهر را پیر نشان می‌دهد در حالی که یک لبخند جوان و زیبا می‌تواند بیشتر از آنکه فکرش را بکنید فرد را جوان نشان دهد!

وقتی دندان‌ها پیر می‌شوند

  آسیب لبه‌های دندان‌ها

وقتی شما سن‌تان بالا می‌رود دندان‌هایتان هم پیر می‌شوند. آنها حاشیه و لبه‌های ملایم خود را از دست داده و اندازه‌شان کوتاهتر می‌شود، حتی می‌توان گفت کمی ناهموار می‌شوند و دیگر از  آن انحنای دلخواه در آنها اثری نمی‌ماند و تا حدی می‌توان گفت اطراف و لبه‌های آنها صاف می‌شوند و در نتیجه شکستگی آنها بیشتر می‌شود، چنین دندان‌هایی می‌توانند چهره را پیرتر نشان دهند، برای از بین بردن این اثر بهتر است لبه جونده دندان‌های خانم‌ها را کمی گرد کرد، البته مهم است که گوشه‌ها حالت تیزی پیدا نکنند.

از این حالت پیشگیری کنید

لبه‌های آسیب‌دیده دندا‌ن‌ها بیشتر اوقات ناشی از رفتار شما و مراقبت‌هایتان از آنهاست و اغلب بستگی به موادی دارد كه روی مینای دندان‌ها را می‌پوشاند. البته باید گفت که هر نوع ساییدن اوضاع دندان‌ها را خراب‌تر می‌كند، اگر احساس می‌کنید مینای دندان‌هایتان در حال تحلیل رفتن است با دندانپزشک‌تان مشورت کنید تا بتوانید علت را پیدا کنید تا هرچه سریع‌تر رفع شود.

 چگونه درمان می‌شود

یک راه‌حل ساده برای اینکه به دندان‌هایتان شکل دهید، این است که لبه‌های آسیب‌دیده را پر کنید، دندانپزشک می‌تواند با مواد سفید مخصوص حالت طبیعی دندان‌ها را کاملا ایجاد كند.

درمان چه فایده‌هایی دارد؟

گرد شدن لبه‌ها و حاشیه‌های دندان‌ها به خصوص در خانم‌ها، لبخند را بسیار جوان‌تر می‌کند.

وقتی دندان‌های جلویی کوتاه می‌شوند

 اندازه دندان‌های جلویی

یكی از مشخص‌ترین نشانه‌های پیری كه در صورت نمایان می‌شود، كوتاهی و كوچك شدن دندان‌های جلویی است. وقتی خیلی  جوانیم 2دندان جلویی بزرگ‌تر از دیگر دندان‌ها در میانه دهان خودنمایی می‌كنند اما به مرور زمان این دندان‌های جلویی هم اندازه همسایه‌هایشان می‌شوند و وقتی فرد به سن پیری نزدیك می‌شود اگر مراقبت‌های كافی از دندان‌هایش به عمل نیاورد، این 2 دندان آنقدر كوچك می‌شوند كه حالت دهان را تغییر می‌دهند.

از این حالت پیشگیری کنید

حواستان به میزان فشاری كه به دندان‌هایتان وارد می‌كنید باشد، حتی به میزانی كه دندان‌های 2 فك را به هم فشار می‌دهید. اگر عادت دارید شب‌ها هنگام خواب دندان‌ها را به هم فشار دهید و دندان قروچه كنید، به دنداپزشك‌تان مراجعه كرده و از او بخواهید یك پلاك مخصوص  برای محافظت از این حالت به شما بدهد چون بیشترین فشار در همین هنگام و به دلیل دندان قروچه‌ها به دندان‌ها وارد می‌شود.

 چگونه درمان می‌شود

اگر دندان‌ها خیلی كوتاه نشده باشند، ورنیرهای چینی یا روكش‌ها می‌توانند این كوتاهی را بپوشانند. برای این نوع درمان‌ها با وسایل خاص اندازه دندان را كوچك‌تر می‌كنند و بعد روكش چینی مناسب را در جای خود قرار می‌دهند.

درمان چه فایده‌هایی دارد؟

شاید بتوان گفت دندان‌های جلویی بیشتر از دیگر دندان‌ها در زیبایی چهره نقش دارند، دندان‌های بلند چهره را جوانتر نشان داده و یك سوم پایینی صورت را بلندتر جلوه می‌‌دهد و همین حالت می‌تواند چهره را سال‌ها جوان‌تر نشان دهد.

وقتی شکستگی‌های کوچک زیاد می‌شوند

 شكستگی‌ها و پریدگی‌ها

به مرور كه سن بالا می‌رود، دندان‌ها شكننده‌تر می‌شوند و در نتیجه احتمال دارد دندان‌ها دچار پریدگی شده یا خط‌های تر‌ك‌مانند و شكستگی روی آنها ظاهر شود، این خطوط بسیار نازک فقط روی مینا قرار دارند و بیشتر روی سطح دندان‌های پیش فک بالا می‌توان آنها را مشاهده کرد. اما ماجرا به این سادگی‌ها نیست، زیرا این شكستگی‌ها خیلی راحت‌تر و سریع‌تر هم لك می‌شوند و در نتیجه چهره را پیرتر می‌كنند.

از این حالت پیشگیری کنید

شکستگی‌ها و ترک‌های دندانی علل مختلف دارند که بعضی از آنها شامل فشار زیاد به دندان در حین گاز زدن یا جویدن، پرکردگی‌های بزرگ روی سطوح دندانی، جویدن غذاهای سفت و سخت نظیر یخ، آجیل، دانه میوه‌ها یا تکه‌های استخوان، تغییرات حرارتی داخل محیط دهان، بیماری‌های لثه و فشار ناگهانی فک پایین به دندان‌های فک بالا در اثر استرس یا ضربه است. علائم این شکستگی‌ها و ترک‌ها در دندان‌های مختلف و افراد متفاوت، متغیر است پس علامت مشخصی ندارد. بروز درد در محیط دهان به خصوص هنگام جویدن یا گاز زدن، احساس درد در حین استفاده از غذاهای سرد، حساسیت به مواد شیرین در بعضی مواقع، تورم و التهاب لثه‌ای در ناحیه دندان ترک خورده و... اگر هرکدام از این علائم را دیدید، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید. یادتان باشد قرار نیست دندان شما برایتان نقش یك دربازكن را بازی كند تا هرجا دست‌هایتان كارایی نداشت، دندان‌ها را به كار بیندازید.

 چگونه درمان می‌شود

توجه به درمان ترک‌های دندانی بسیار با اهمیت است زیرا می‌تواند منجر به صدمه به عصب دندان و در نهایت ریشه یا استخوان شود. دیده شده است که گاهی این ترک‌ها منجر به کشیدن دندان هم می‌شود، دندان‌هایی که دچار ترک یا شکستگی می‌شوند، می‌تواند به شکل‌های مختلف درمان شوند. برای ترک‌های ساده می‌توان از رزین‌های مخصوص برای پر کردن آن و ایجاد یکپارچگی استفاده کرد؛ در بعضی نیز می‌توان ترک را به وسیله پر کردگی همرنگ ترمیم می‌کنند، استفاده از ونیر لامینت و روکش‌های چینی از روش‌های دیگر برطرف کردن ترک‌ها و شکستگی‌های دندانی است.

درمان چه فایده‌هایی دارد؟

این ترک‌ها اگر درمان نشوند، می‌توانند منجر به جدا شدن دندان از هم و شکستگی کامل شوند که گاهی اوقات این شکستگی تا ریشه دندان نیز ادامه می‌یابد اما دندان‌هایی که دچار ترک شده و درمان شده‌اند می‌توانند برای سال‌های طولانی مورد استفاده قرار گیرند، علاوه بر اینکه با درمان چنین دندان‌هایی بهبود قابل ملاحظه‌ای در ظاهر آنها به وجود می‌آید و دیگر اثری از لک‌ها باقی نمی‌ماند.

دندان‌ها درباره شما چه می‌گویند؟

آیا می‌دانستید شکل دندان‌هایتان می‌تواند چه تاثیری روی چهره شما داشته باشد و چه حسی به اطرافیان شما القا کند؟

 دندان‌های با نوک تیز: اینکه این دندان‌ها در کجای دهان واقع شده‌ باشد، بسیار مهم است، چنین دندان‌هایی می‌تواند چهره شما را پرخاشگر نشان دهد، البته اگر دندان نیش دارای نوک کمی تیز باشد، چهره زیباتر می‌شود چون این دندان در شکل کلی دندان‌ها نقشی مهم دارد و می‌تواند به بهبود حالت دهان کمک کند.

  دندان‌های کوچک: وقتی دندان‌ها خیلی کوچک باشند، فرد هیچ وقت نمی‌تواند یک لبخند زیبا و بزرگ داشته‌باشد حتی اگر از ته دل بخندد باز هم دندان‌های او جلوه‌ای نخواهند داشت. دندان‌های کوچک یا ناهماهنگ به فرد چهره بدون اعتماد به نفس  و ترسو را داده و علاوه بر اینها سن را نیز بیشتر نشان می‌دهد.

 دندان‌های گرد: چنین دندان‌هایی ظاهر را کاملا زنانه می‌کند و بعضی از دندانپزشک‌های زیبایی برای اینکه حالت لبخند بیمارشان را اصلاح کنند و به لبخند او حالتی زنانه دهند، دندان‌ها را چنین شکل می‌دهند.

وقتی لب‌ها  به خوبی سرجای خود نمی‌نشینند

  نبود تکیه‌گاه کافی

دندان‌ها یک شالوده مهم برای قسمت پایینی صورت هستند، اگر دندان‌ها خیلی کوتاه باشند، قسمت پایینی صورت به سمت داخل متمایل می‌شود چون شالوده و تکیه‌گاهی ندارد، علاوه بر اینها گوشه لب‌ها حالت افتادگی پیدا می‌کند و لب‌ها دیگر اندازه واقعی خود را نشان نمی‌دهند و انگار حجم خود را از دست داده‌اند و در نهایت استخوان چانه حالت افتادگی پیدا می‌کند.

از این حالت پیشگیری کنید

به طور دوره‌ای از دندانپزشک‌تان وقت بگیرید تا او حالت دندان‌ها را متناسب نگه دارد، وقتی دندانی را از دست بدهید، بافت آن منطقه تکیه‌گاه خود را از دست می‌دهد و حالت افتادگی پیدا می‌کند و حالت چهره را پیر می‌کند. وقتی ما پیر می‌شویم بافت‌های صورت حالت شلی و افتادگی پیدا می‌کند و تنها یک متخصص زیبایی می‌تواند ساختار صورت را دوباره احیا کند.

 چگونه درمان می‌شود

با روکش، ونیرها و مواد مخصوص شکل دندان را از جلو و عقب اصلاح می‌کنند همچنین حالت استخوان چانه را نیز به شکل متعادل و مناسب برمی‌گردانند، سعی می‌کنند حالت قرینه صورت را بازگردانند و حجم از دست رفته لب‌ها را دوباره نمایان سازند. بعضی پزشکان نیز ارتفاع دندان‌های جلویی را با روکش زیاد می‌کنند تا حالت لب‌ها خود را بهتر نشان دهد.

درمان چه فایده‌هایی دارد؟

وقتی حالت دندان‌ها اصلاح شود، دیگر لبخندتان را مهار نخواهید کرد در نتیجه زیبایی لبخند بیشتر خود را نشان خواهد داد، از طرف دیگر خطوط ریز اطراف دهان کمتر می‌شوند و لب‌ها نیز برجسته و بزرگ‌تر جلوه می‌کنند. برای دندان‌های این بیمار از ونیر استفاده شده‌است و همین کار چهره را به طور کلی جوان کرده‌است.

وقتی دندان‌ها کوچک می‌شوند

  معروف‌ترین نشانه پیری

افرادی که عادت به دندان‌قروچه و فشار دادن دندان‌هایشان روی هم دارند، معمولا سطح دندان‌هایشان بیشتر تحلیل می‌رود، وقتی سطح دندان‌ها ساییده و کوتاه‌تر می‌شود، فک پایینی به فک بالایی نزدیکتر شده و در نتیجه صورت کوتاه‌تر به نظر می‌رسد.

از این حالت پیشگیری کنید

اگر بیشتر اوقات به طور ناخودآگاه دندان‌هایتان را به هم می‌سایید یا همان دندان قروچه می‌کنید، بهتر است از دندانپزشک خود بخواهید که پلاک‌های محافظ دندان‌ برای شما تجویز کند تا شب‌ها آنها را در دهان بگذارید تا این عادت از سرتان بیرون برود.

 چگونه درمان می‌شود

بهترین راه استفاده از ونیر و روکش‌ است تا اندازه دندان‌ها و دوباره همان ارتفاع قبلی تنظیم شود، در واقع این دندان‌ها چارچوب‌های صورت هستند که با اصلاح شدن‌شان چهره خیلی جوان‌تر می‌شود.

درمان چه فایده‌هایی دارد؟

وقتی قد دندان‌ها اصلاح و اندازه‌شان بلند شود، صورت حجم بیشتری می‌گیرد و در نتیجه چروک‌ها کمتر خود را نشان می‌دهند، این حالت‌ها می‌تواند سال‌ها از سن شما کم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha