سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان با بیان این مطلب که ارتقای سلامت مستلزم توجه به سلامت دهان و دندان است، گفت: امیدواریم بیمه درمانی دندانپزشکی تا پیش از پایان دولت دهم به تصویب نهایی برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،دکتر عبدالحمید ظفرمند در سومین نشست شورای مسئولان عالی دندانپزشکی کشور، اظهار داشت: باید با پیگیری برنامه های جدید و به سرانجام رساندن برنامه ها و مصوبات گذشته این شورا که مورد تایید جامعه دندانپزشکان کشور است اعم از بحث ارتقای تولید ملی تجهیزات دندانپزشکی، بیمه سلامت دهان و دندان، برگزاری دومین جشنواره ملی تولیدکنندکان، ساماندهی همایشهای دندانپزشکی و رسیدگی به مشکلات جامعه دندانپزشکان اعم از لابراتورهای دندانپزشکی به ارتقای جایگاه دندان و دندانپزشکی و بهداشت دهان در کشور کمک کنیم.

وی افزود: رایزنی هایی زیادی در خصوص ارتقای این جایگاه در عرصه تولید ملی تجهیزات پزشکی و بیمه سلامت دهان و دندان ایرانیان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است که باید با پیگیریهای لازم به سرانجام برسند.

ظفرمند با اشاره به وامهای خوبی که معاونت علمی ریاست جمهوری برای ارتقای تولید ملی تجیزات دندانپزشکی در اختیار تولیدگران می گذارد، گفت: این وامها شامل وامهای بلاعوض و وامهای با بهره های اندک می شود که فرصت خوبی برای تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی است تا با ثبت نام و کسب مجوزهای لازم از معاونت علمی ریاست جمهوری، به رونق تولید در کشور کمک کنند.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: جلسات زیادی با سازمان بیمه ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مشکلات درمانی مردم در زمینه دندانپزشکی و ارتقای بیمه در این بخش برگزار شده است که به نتایج خوبی هم رسیده ایم.

وی افزود: طی همین ماه جلسه ای با مسئولان بیمه ها در این خصوص پیش رو داریم تا تصمیمات نهایی برای ارائه بسته کارشناسی لازم به سازمان بیمه ایران برای تصویب نهایی بیمه سلامت دندان اتخاذ شود و امیدواریم بیمه درمانی دندانپزشکی تا پیش از پایان دولت دهم به تصویب نهایی برسد.

ظفرمند توجه به رویکرد پیشگیری به جای درمان، رویکرد ارتقای سلامت ایرانیان و کاهش هزینه های بیمه سلامت در بخش دندانپزشکی را سه ویژگی مهم بسته معرفی شده به مسئولان بیمه ها در زمینه بیمه دندانپزشکی اعلام کرد و بیان داشت: این بسته شامل سه گروه سنی زیر 6 سال بین 6 تا 14 سال و بالای 14 سال می شود و رویکرد پیشگیرانه دارد.

مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان تاکید کرد: آنچه تاکنون در زمینه بیمه دندانپزشکی در کشور مطرح بوده است بیمه بیماری است ولی رویکرد این بسته جدید به سمت بیمه درمان و پیشگیری از ابتلا به عوارض دندانی با لحاظ کردن کاهش هزینه های بیمه هاست تا بیمه ها نیز برای اجرای این طرح کمبود منابع مالی نداشته باشند.

وی علت کند پیش رفتن تصویب این بسته بیمه ای را ادغام 4 بیمه اصلی در سازمان بیمه ایران بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا تشکیل کامل این سازمان این بسته بیمه ای نیز به تصویب نهایی رسیده و اجرایی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha