سلامت نیوز: قائم مقام دبیرکل ستادمبارزه با مواد مخدر گفت: نوزادانی که از ماداران معتاد به دنیا می آیند در بخش ویژه ای در بیمارستان امام خمینی(ره) درمان می شوند.

طاها طاهری در گفتگو با مهر اظهار داشت: برای نوزادانی که از مادران معتاد و مصرف کننده مواد مخدر متولد می شوند بخش ویژه ای در بیمارستان امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است تا این کودکان تحت درمان قرار گیرند. مادران معتادی که قصد به دنیا آوردن فرزندشان را دارند می توانند به این مرکز مراجعه کرده تا نوزاد تحت درمان قرار گیرد. البته سایر کودکان معتاد که در سطح شهر وجود دارند به هنگام پاکسازی پاتوق ها و دستگیری والدین معتادشان، این کودکان برای درمان به مراکز بهزیستی منتقل می شوند.

وی با اشاره به اینکه براساس پژوهشهای میدان تریاک، شیشه، هروئین و کراک چهار ماده مخدر پرمصرف در ایران هستند، افزود: البته ورود و کشفیات هروئین افزایش یافته است. این موضوع می تواند نشان دهنده تغییر گرایش مصرف مواد مخدر باشد اما به گونه ای نیست که بگوییم در یک بررسی علمی مشخص شده است الگوی مصرف مواد مخدر تغییر کرده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: البته علائمی را می بینیم که امکان دارد هروئین جایگزین شیشه شود اما این موضوع تاکنون مستدل نیست و نمی توان به جرات گفت که گرایش مصرف در حال تغییر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha