جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
سلامت نیوز: مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر می گوید بر اساس نتایج آخرین بررسی های انجام شده 9.3 درصد جمعیت معتادان کشور زنان و 90.7 درصد مردان هستند.
حمید صرامی در گفت و گو با ایرنا افزود : در این بررسی که نقش موثری در درمان، پیشگیری و کاهش عرضه مواد مخدر داشته ، جمعیت 15 تا 64 ساله کشور مورد مطالعه قرار گرفته اند.

صرامی گفت: براساس بررسی های صورت گرفته هم اکنون 99 درصد مردم درگیری ذهنی در رابطه با مواد مخدر و انواع روانگردان ها دارند و آن را تهدیدی جدی برای جامعه می دانند.

وی نقش پژوهش در حوزه مواد مخدر را در زمینه کاهش عرضه و تقاضا موثر دانست و افزود: این دغدغه عمومی توجه تمام بخش های دولتی و غیردولتی را برای مقابله با این پدیده نامطلوب ضروری می سازد.

وی با بیان آنکه طی هشت سال گذشته رویکرد انکار و سکوت نسبت به انتشار نتایج پژوهش ها تغییر کرده، ادامه داد: نتایج بررسی ها در زمینه مواد مخدر در گذشته لابلای کتابخانه ها و با مهرهای محرمانه انباشته می شد که این امر مانع از ارائه راهکارهای عالمانه برای اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه توسط صاحبنظران این بخش می گردید.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: بدون هرگونه سانسور باید گفت، گفتمان اجتماعی در کشور از تبیین و ارائه نتایج همین پژوهش ها بدست می آید.

وی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده به ما کمک کرد تا برای اقدامات لازم و تصمیم گیری های بعدی گام برداریم، افزود: با توجه به جمعیت یک میلیون و 325 هزار نفری معتاد کشور، باید پذیرفت، سیستم هوشمند و خلاق مواد مخدر در جهت سود دهی و از بین بردن انسان ها سیل عظیم و ویرانگری را راه انداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha