سلامت نیوز: متخصص فیزیوتراپی گفت: آمارها نشان می دهد آسیب های اسکلتی عضلانی مانند آرتروزو دیسک در زنان 70 درصد بیشتر از مردان است.

محمد اکبری در گفت و گو با ایرنا افزود: امروزه با توجه به تغییر روش زندگی و تحرک کم فیزیکی، تعداد افرادی که به دلیل آسیب های اسکلتی عضلانی به مراکز فیزیوتراپی مراجعه می کنند، زیاد است.

وی اظهار داشت: در این میان 70 درصد مراجعه کنندگان به فیزیوتراپی ها را بانوان تشکیل می دهند که علت آن فعالیت کمتر فیزیکی آنان است.

اکبری گفت: کم فعالیتی یکی از دلایل اصلی بروز آسیب های اسکلتی عضلانی است و در برخی موارد آسیب های عصبی را هم به دنبال دارد.

وی درباره فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل اظهار کرد: انجام عمل جراحی تعویض مفاصل زانو، ران، شانه و آرنج در ایران بسیار پیشرفته و به روز است که اگر فرد بیمار در زمان مناسب به مراکز فیزیوتراپی مراجعه کند و دوره درمان را تا پایان توصیه پزشک معالج ادامه دهد، می تواند عملکرد طبیعی عضو تعویض شده را به دست آورد.

اکبری تاکید کرد: البته بازگشت حرکات عضو تعویض شده به حالت طبیعی به سابقه بیمار قبل از جراحی هم بستگی دارد، به عنوان مثال اگر فرد قبل از جراحی در حرکت محدودیت داشته باشد، بعد از جراحی بازگشت به حالت طبیعی بسیار با سختی انجام می شود.

وی توصیه کرد: هر فرد در صورت احساس کمترین درد ، به موقع برای درمان آن اقدام کند زیرا اگر آسیب به مرحله مزمن برسد به همان میزان درمان آن سخت تر می شود.

این متخصص فیزیوتراپی درباره وضعیت علم فیزیوتراپی در کشور گفت: علم فیزیوتراپی ایران در آسیا و خاورمیانه رتبه اول را دارد و با جهان فاصله چندانی ندارد.

وی افزود: در زمینه استفاده از روش های نوین فیزیوتراپی هیچ کمبود و عقب افتادگی نسبت به سطح جهانی در کشور وجود ندارد و متخصصان داخلی به صورت آن لاین با متخصصان خارجی تبادل اطلاعات دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha