سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بیماری‌های روانی و کاستی‌های فرهنگی را از مهمترین عوامل تأثیرگذار در کودک‌آزاری خواند.

شهروز افخمی در گفت وگو با خانه ملت، افزود: کودک‌آزاری  در جوامع تابعی از مسائلی نظیرمهاجرت)  به ویژه زمانیکه مهاجرت به علت مشکلات صورت گیرد)، بلایای طبیعی و انسانی، اعتیاد و بیماریهای روانی و کاستی‌های فرهنگی است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در جوامع ارزشی و اخلاقی نظیر کشور ما کودک آزاری نسبت به سایر جوامع کمتر است، تصریح کرد: با وجود کم بودن خشونت علیه کودکان و کودک آزاری در کشور، به علت حساسیت موضوع معدود موارد موجود نیز باید با دقت نظر مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد و به‌شکل قاطعانه با آن برخورد شود.

افخمی در تشریح عوامل گسترش کودک آزاری، افزود: پدیده‌هایی نظیر فقر، کاستی‌های فرهنگی، اعتیاد و طلاق از مهم‌ترین علل گسترش خشونت ضد کودکان است که اگر بناست در جامعه‌ای این پدیده نامیمون رخت بربندد باید این عوامل به حداقل ممکن برسند.

وی،  در مورد نقش کاستی‌های فرهنگی در زمینه کودک‌ آزاری، تصریح کرد:متأسفانه برخی فرهنگ‌های غلط این اجازه را به والدین می‌دهند که برای تنبیه رذفتار‌های کودکانه فرزندانشان از تنبیه جسمی استفاده کنند که این پدیده در پاره‌ای از مواقع منجر به جرح کودکان و نقص عضو برخی آینده سازان کشور شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش خشونت علیه کودکان داشته باشد و نهاد‌های تبلیغاتی نظیر صدا و سیما و نظایر آن در ترویج چنین فرهنگی باید کوشا باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: جای امیدواری دارد با پیشرفته‌شدن هرچه بیشتر جوامع، انسان‌های هر چه زودتر به سوی فطرت پاک خود رجوع داشته باشند و در این میان رفتار‌های مزمومی نظیر خشونت علیه کودکان برای همیشه از جوامع رخت بربندد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha