سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با تأکید بر اینکه بهانه خودروسازان در مورد نبود سوخت یورو ۴ در کشور پذیرفتنی نیست، گفت: بنا به اظهار نظر مسئولان دولتی، شرکت پالایش و پخش ظرفیت تولید ۲۵ میلیون لیتر سوخت یورو ۴ را داراست.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خانه ملت، با تأکید بر شماره ‌گذاری نشدن درصد قابل توجهی از خودرو‌های تولید داخل در سال جاری، افزود: نمره‌گذاری نشدن این حجم از خودرو‌های تولید داخل، پیام مهمی برای خودروسازان دارد و آن  پیام این است که به هر نحو ممکن باید استاندارد‌های زیست‌محیطی لازم روی خودرو‌های تولید داخل لحاظ شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر وجود پتانسیل تولید سوخت یورو۴ متناسب با میزان تولید خودرو‌های داخلی، در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تصریح کرد: طبق‌ صحبت‌هایی که پیش از این با مسئولان دولتی انجام شده، شرکت پالایش و پخش از توانمندی تولید رقمی نزدیک به ۲۵ میلیون لیتر سوخت یورو ۴ خبر داده و آمادگی دارد به هر میزانی که خودروی دارای استاندارد سوخت یورو ۴ وجود داشته باشد سوخت موردنیاز را تولید کند.

لاهوتی، افزود: خودرو‌های تولید داخل باید هر چه سریع‌تر به استاندارد یورو ۴ مجهز شوند و دراین میان سخن گفتن خودروسازان داخلی از نبود سوخت یورو ۴ در کشور، بهانه‌ای بیش نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در ۶ ماهه گذشته واردات خودرو‌های خارجی ۱۲ درصد افزایش یافته این موضوع نمایانگر آن است که اگر تولیدات داخلی خود را به میزان کیفیت لازم نرسانند، مردم اقبال به خودروهای داخلی نخواهند داشت و به سوی خودرو‌های باکیفیت‌تر خارجی گرایش پیدا خواهند کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی،  همچنین در مورد افزایش غیرمنتظره قیمت خودرو در ماه‌های گذشته که شورای رقابت را مجبور به ورود به این مسئله کرد، گفت: اگر خودروسازان داخلی خودرو‌های باکیفیت بین المللی تولید می‌کردند، می‌توانستند بخشی از این افزایش قیمت‌ها را به جای اینکه بر دوش مردم تحمیل کنند از محل افزایش صادرات خودرو تأمین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha