شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 73411

بااینکه درمان‌های پزشکی پسوریازیس می‌توانند موثر باشند، ممکن است عوارض‌جانبی نیز به همراه داشته باشند.

درمان‌های جایگزین برای پسوریازیس
سلامت نیوز :پسوریازیس می‌تواند نسبت به درمان‌های سنتی شدیداً مقاوم باشد. و بااینکه درمان‌های پزشکی پسوریازیس می‌توانند موثر باشند، ممکن است عوارض‌جانبی نیز به همراه داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردمان ؛ در سال‌های اخیر تمایل به درمان‌های جایگزین برای پسوریازیس و سایر مشکلات شدیداً افزایش یافته است. در سال ۲۰۰۷، ۳۸ درصد از بزرگسالان امریکایی نوعی داروی جایگزین یا مکمل استفاده کرده‌اند.

درمقایسه با درمان‌های سنتی، تحقیقات کافی فقط روی درمان‌های جایگزین بسیار کمی برای پسوریازیس انجام شده است. اما اگر یک درمان جایگزین پسوریازیس برای شما موثر بوده است، بدون اینکه عوارض‌جانبی برایتان داشته باشد، این می‌تواند تنها سند و مدرکی باشد که به آن نیاز دارید.

درمان‌های جایگزین طبیعت برای پسوریازیس


اشعه‌های آفتاب یکی از بهترین درمان‌های جایگزین برای پسوریازیس می‌تواند باشد. تقریباً ۸۰ درصد از افرادیکه به طور منظم در معرض نور آفتاب قرار می‌گرفتند گزارش می‌کنند که پسوریازیس آنها بهتر شده است.

از طرف دیگر، آفتاب‌سوختگی می‌تواند باعث بدتر شدن پسوریازیس شود. حتماً از کرم‌های ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

دقت کنید که چشم‌هایتان را درمقابل آفتاب محافظت کنید. از عینک آفتابی استفاده کنید و دقت کنید که عینکتان ۱۰۰٪ اشعات UVA و UVB را مسدود می‌کند.

درمان‌های جایگزین گرمسیری برای پسوریازیس

درمان‌های گرمسیری زیادی در بهبود پسوریازیس موثر هستند:

بااینکه مدارک کافی برای اثبات آن وجود ندارد، آلو‌ئه‌ورا پوست را التیام بخشیده و پسوریازیس را بهبود می‌بخشد.

روغن درخت چای نیز می‌تواند در رفع پسوریازیس پوست سر مفید باشد.

عصاره جو دوسر خارش را کاهش داده و پوست را التیام می‌بخشد. ترکیبات عصاره جو دو سر در بسیاری از محصولات مراقبت پوستی یافت می‌شود.

رژیم‌غذایی و مکمل‌های پسوریازیس

بعضی افراد ادعا می‌کنند که برخی موادغذایی پسوریازیس را تحریک می‌کند. رژیم‌های غذایی که ادعا می‌کنند درمان جایگزین پسوریازیس هستند، اثباتشان مشکل است. تحقیقات کافی در این زمینه هنوز انجام نگرفته است.

متخصصین توصیه می‌کنند که احتیاط در رژیم‌غذایی برای بهبود پسوریازیس الزامی است. اگر قصد دارید از طریق رژیم‌غذایی پسوریازیس خود را کنترل کنید، درمورد آن حساس باشید. سعی کنید از موادغذایی سالم و کامل استفاده کنید.

گزارش شده است که روغن ماهی، رغن گل پامچال شب، خار شیر، ویتامین D و روغن پونه کوهی برای درمان پسوریازیس موثر بوده است. اما تحقیقات هنوز آن را ثابت نکرده است، اگر برای شما موثر بوده، حتماً با پزشکتان درمیان بگذارید که آن را استفاده می‌کنید.

عصاره غضروف کوسه نیز یکی از درمان‌های پسوریازیس گفته می‌شود. تحقیقات مختلفی روی آن در حال انجام است و هنوز مدرک مشخصی تاثیر آن را اثبات نکرده است.

سایر درمان‌های جایگزین برای پسوریازیس

آب و هوای خاص دریای مرده آفتاب گرفتن طولانی بدون آفتاب‌سوختگی را مقدور می‌سازد. حمام گرفتن در غلظت نمک بالای آنجا --که ۱۰ برابر اقیانوس است-- نیز خواص التیام‌بخش دارند. دریای مرده به یکی از مقاصد مسافرتی برای درمان پسوریازیس تبدیل شده است.

گفته شده است که آب‌وهوا درمانی نیز موثر است. در تحقیقات مشخص شده که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد از کسانیکه به دریای مرده سفر می‌کنند، شاهد بهبودی در وضعیت پسوریازیس خود بوده‌اند و فقط ۱٪ از افراد بدتر شدن علائم خود را گزارش کرده‌اند. برای تقریباً نیمی از افراد پسوریازیس به طور متوسط تا سه ماه به طور کل از بین رفته است.

کاهش استرس برای کنترل پسوریازیس

استرس پسوریازیس را تحریک می‌کند. بااینکه کاهش استرس قادر نیست جایگزین دارو شود اما می‌تواند به بالا بردن تاثیر داروها کمک کند.

مدیتیشن استرس را کاهش می‌دهد. تحقیقات محدودی مدیتیشن را بعنوان راهی برای بهبود پسوریازیس توصیه می‌کنند.

یوگا نیز هزاران سال است که بعنوان راهی برای کاهش استرس شناخته می‌شود. اگر یوگا به ریلکس کردن شما کمک می‌کند. ارزش امتحان کردن را دارد.

ماساژ نیز یک کاهنده استرس موثر است. حتماً متخصص ماساژ خود را از پسوریازیس خود مطلع کنید، مخصوصاً اگر در این زمینه تخصص داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که FDA استفاده از مکمل‌ها را به جای دارو برای پسوریازیس تایید نمی‌کند. بد نیست برای استفاده از این روش‌های درمانی کمی محتاط عمل کنید. اگر یک روش درمانی جایگزین برای شما موثر بوده است، عالی است چون راه دیگری به جز دارو برای بهبود وضعیت خود پیدا کرده‌اید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha