عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از هرگونه اقدامی که منجر به حذف ارز مرجع از دارو شود٬ گفت: اقدام دولت مبنی بر حذف ارز مرجع از اقلام دارویی٬ دل نگرانی و تشویش مردم را به همراه داشته است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از هرگونه اقدامی که منجر به حذف ارز مرجع از دارو شود٬ گفت: اقدام دولت مبنی بر حذف ارز مرجع از اقلام دارویی٬ دل نگرانی و تشویش مردم را به همراه داشته است.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت٬ در مورد حذف ارز مرجع از اقلام دارویی، تصریح کرد: از ابتدای سال که دولت بحث حذف ارز مرجع از اقلام دارویی را مطرح کرد٬ در میان مردم به ویژه بیماران خاص٬‌ دل نگرانی و تشویش ایجاد شده که مجلس در تلاش است با انجام مذاکره با دولتی‌ها از این نگرانی‌ بکاهد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر قابل قبول نبودن حذف ارز مرجع از اقلام دارویی٬ افزود: مجلس نیاز مبرم بیماران به دارو و لزوم مهار لجام گسیخته قیمت‌ها در حوزه دارو را که مبتنی بر توسعه پایدار است به دولت منتقل کرده و بانک مرکزی باید بپذیرد که برای دارو ارز مرجع اختصاص دهد.

قربانی همچنین در مورد ادعای دولت درباره اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای جبران مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله‌ای در حوزه دارو، گفت: در صورت تحقق چنین رقمی نیز این مقدار یارانه حتی کفاف واردات مواد اولیه دارویی کارخانه‌های داروسازی را نخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: اگر در کشور کالاهای لوکس نظیر خودرو‌های خاص وارد نشود مشکلی برای کسی ایجاد نخواهد شد٬ اما اگر قیمت دارو افزایش یابد و یک آمپول یک میلیون‌تومانی به چند برابر افزایش قیمت دهد٬بیماران با فاجعه در زمینه تامین هزینه بیماری خود روبرو خواهند شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از وضعیت توزیع داروهای خاص در کشور، گفت: متأسفانه این گروه بیماران برای به دست‌ آوردن برخی از داروها باید مدت و هزینه‌ زیادی را صرف کنند که این موضوع با عدالت در سلامت فاصله طولانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha