شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 73418
سلامت نیوز : این مشکل بسیاری از جوانان در آستانه ازدواج است. فاصله زمانی ادامه تحصیل و سربازی، دو مسئله ای است که جوانان بسیاری را از ازدواج در این مدت زمان منصرف کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اما آن چه در این دوران مهم است این که فرد برای تشکیل خانواده باید به اطمینان کامل برسد، گذشته از مسائل اقتصادی، تحصیلی، انجام خدمت سربازی و اشتغال معضلی بسیار بزرگ تر و مهم تر وجود دارد که باعث ابراز پشیمانی و ندامت پس از ازدواج در بسیاری از افراد شده و آن مطمئن نبودن در انتخاب مسیر است؛ برای مثال می توان به پرسش شما نگاهی دوباره انداخت. ابتدا گویی به طرح شکوائیه ای از شرایطی که در آن به سر می برید، پرداخته اید و جالب است که در همان ابتدا می گویید موقعیت ازدواج را ندارم، سپس دلیل دلمشغولی را ازدواج همسن و سال ها مطرح می کنید؛ در ادامه شرطی می گذارید که بسیار جای تامل دارد:

اگر دختری پیدا شود ... حاضرم ازدواج کنم! گویی فاعل داستان تغییر می کند و در انتها مطرح می شود که خانواده هم البته از موضوع اطلاع ندارد!

شما تردید دارید

ترکیب تمامی جملات شما حاکی از تردید بسیار زیادتان در عملی کردن و یا نکردن ازدواج است.

این فرضی کاملا درست و صحیح است که برای ازدواج باید حداقل های زمینه های اقتصادی و شغلی فراهم باشد و می توان گفت که نداشتن ثبات اقتصادی مرد پس از ازدواج می تواند از دلایل بسیار جدی نارضایتی های زناشویی باشد؛ با این حال نبود اطمینان از درستی تصمیم از آن هم مهم تر و اساسی تر است؛ زیرا همواره تلاش برای حل این معضلات از اراده ای محکم نشأت می گیرد که خود از اطمینانی عمیق و اعتماد به نفسی اساسی بر می خیزد، مخصوصا در این شرایط که مسیر پیش روی فرد برای ازدواج کردن مسیر همواری نیست و با دشواری هایی همراه است.

مهارت تصمیم گیری را بیاموزید

در این میان مقدمه لازم برای ازدواج اطمینان از صحت تصمیم و مسیری است که انتخاب کرده اید تا برای مواجهه با مشکلات پیش رویتان آماده باشید. باید به شما عرض کنم که داشتن یا نداشتن موقعیت ازدواج بیشتر از آن که منبعی در دنیای بیرون از ما داشته باشد، در درون ما قرار دارد و وجود این همه تردید در شما نگران کننده است نه شرایط شما. در واقع بیش از آن که تأثیر شرایط شما بر ازدواج تان نگران کننده باشد، تردیدهای شما محل نگرانی است.

مراجعه به روانشناس

برای بررسی بیشتر این مسئله توصیه می کنم حتما به روان شناسی مجرب مراجعه کنید و در صورت امکان در دوره های آموزشی مهارت های زندگی به ویژه مهارت تصمیم گیری شرکت کنید و به جای دست و پازدن در این درگیری های ذهنی و غرق شدن در تحلیل هایی که ممکن است خیلی هم منطقی نباشد، ابتدا مسائل را با خودتان حل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha