شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
سلامت نیوز :معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تصادف‌های رانندگی را دومین عامل مرگ ایرانیان اعلام كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ حسن امامی رضوی صبح امروز در نشست دومین سالگرد دهه ایمنی راه‌ها گفت: مسأله‌ای که نگران‌کننده است تمایل جمعیت سیار شهرها و روستاها به اسکان در خانه‌های کنار جاده است اما این مناطق استاندارد ایمنی ندارند.

وی افزود:‌آخرین فعالیت جدّی ما در حوزه راه‌ها مربوط به نوروز 92 است که علی‌رغم افزایش 30 تا 50 درصدی سفرها، تلفات جاده‌ای کاهش یافته است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: حوادث ترافیکی زمانی سومین عامل و اکنون دومین علت مرگ در کشور است همچنین اولین علت سالهای از دسته رفته عمر است به همین دلیل سبب شده است تا در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه به کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی بپردازیم.

امامی رضوی با اشاره به اقدامات پلیس راهور ناجا، ادامه داد: اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی به کاهش حوادث ترافیکی منجر به فوت انجامیده است و همه تلاش‌ها بر جهت سالم‌سازی جامعه و رسیدن به اهداف پنجم توسعه است.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌های تدوین شده، راه درازی داریم و هر سال با کارهای پژوهشی باید برنامه‌ها را بازنگری کنیم.

امامی رضوی با تأکید بر آموزش مردم، اصلاح برنامه‌ها، اصلاح ایمن سازی محیط فیزیکی و راه‌ها را باید داشته باشیم و امسال از کسانی که بر موضوع تصادف افراد پیاده که مورد آسیب قرار می‌گیرند و آمار آنها بسیار زیاد است تمرکز کرده‌ایم.

وی گفت: با گسترش فراوان جاده‌های بین‌شهری و روستایی و تمایل جمعیت سیار به اسکان در کنار جاده‌ها روبه‌رو هستیم اما متأسفانه درمورد محیط ایمنی برای افرادی که کنار جاده‌ها زندگی می‌کنند به استاندارد لازم نرسیده‌ایم.

وی گفت: باید با مقررات و فرهنگ‌سازی در مردم اصلاح جدی را در این شاخص‌ها ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha