سلامت نیوز : یک متخصص سلامت کودک ضمن تأکید بر تأثیر مصرف لبنیات بر کاهش ابتلا به عفونت‌های قارچی گفت: استفاده از لبنیات به ویژه ماست از آنجا که حاوی باکتری‌های مفید برای بدن هستند و در فراهم آوردن محیط اسیدی واژن مؤثرند، توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر آزیتا گشتاسبی عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی ابن سینا، با اشاره به اینکه عفونت‌های قارچی و کاندیدایی واژن می‌توانند از طریق تماس جنسی منتقل شوند، گفت: ابتلاء به عفونت‌های قارچی شیوع بالایی دارد ولی در عین حال درمان‌های آسان و دسترسی برای آن وجود دارد.

دکتر گشتاسبی افزود: برای پیشگیری از ابتلاء به عفونت‌های قارچی، پوشیدن لباس زیرنخی، پرهیز از دوش واژینال به غیر از موارد ضروری، خشک کردن و تعویض لباسهای زیر خیس یا نمدار به هنگام رفتن به دستشویی و استفاده از لبنیات به ویژه ماست توصیه می‌شود.

گفتنی است که محیط اسیدی واژن نیز رشد میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا را تسریع می‌کند.

مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا که در خیابان شریعتی ابتدای خیابان یخچال واقع است، برای نخستین بار در کشور کلینیک سلامت جنسی از سال 1390 را افتتاح نموده و به ارایه خدمات تخصصی در زمینۀ تشخیص و درمان مشکلات جنسی، درمان هرپس ویروسها از جمله تب خال، آبله مرغان، زونا و ...، درمان بیماریهای منتقل شونده از راه تماس جنسی، آموزش بهداشت جنسی، مشکلات جنسی در بیماریهای قلبی و عروقی، زنان، مغز و اعصاب می‌پردازد.

از دیگر خدمات این کلینیک عبارتند از مشاوره و آموزش جهت کاهش مشکلات زناشویی، مشاوره در زمینه مشکلات عاطفی و روانی و مشکلات ارتباطی بین خانواده‌ها و غیره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha