سلامت نیوز :معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به عابران پیاده که بر اثر تصادف مورد آسیب قرار می‌گیرند، ادامه داد: متاسفانه آمار این موضوع زیاد است و بر همین اساس امسال تمرکز را روی بحث عابران پیاده قرار داده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن امامی رضوی در مراسمی که به مناسبت «دومین سالگرد آغاز دهه ایمنی جاده‌ای» با حضور نمایندگان ارگان‌های مختلف، در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: آخرین فعالیت جدی و گسترده ما در این زمینه به ایام نوروز 92 مربوط می‌شود که توسط همکاران سازمان‌های مختلف شکل گرفت.

وی افزود: با وجود افزایش 30 تا 50 درصدی سفرها در ایام نوروز، اما تلفات جاده‌ای کاهش یافت. اگر بخواهیم برنامه‌های سلامت را مرور کنیم، کاهش بار بیماری‌ها در حوزه حوادث ترافیکی یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها در طول سالیان اخیر بوده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به حوادث ترافیکی به عنوان دومین و یا سومین علت مرگ و میر در کشور، افزود: حوادث ترافیکی اولین علت سال‌های از دست رفته عمر محسوب می‌شوند. به همین دلیل در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه این مبحث مورد توجه قرار گرفت و برنامه‌های متعددی برای آن در تمام بخش‌ها شکل گرفت.

امامی‌ رضوی ادامه داد: پلیس راهور ناجا نیز اقدامات جدی در این زمینه انجام داده است که آخرین آن اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی بود که البته به کاهش تصادفات فوتی منجر شد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در جهت درمان و همچنین پیشگیری از بیماری‌های ناشی از تصادفات، افزود: تمام بخش‌ها از جمله هلال‌احمر، پزشکی قانونی و دیگر ارگان‌های مربوطه در این زمینه فعالیت کرده‌اند. تمام تلاش‌ها در این جهت بود که جامعه سالم داشته باشیم. برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه راه طولانی در پیش داریم. بر این اساس علاوه بر برنامه‌های تدوین شده، هر سال باید با کارهای پژوهشی، برنامه‌ها را بازنگری کنیم. لازم است در این راستا به مردم آموزش داده شود. برنامه‌ها، ایمن‌سازی محیط فیزیکی و همچنین راه‌ها اصلاح شود.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به عابران پیاده که بر اثر تصادف مورد آسیب قرار می‌گیرند، ادامه داد: متاسفانه آمار این موضوع زیاد است و بر همین اساس امسال تمرکز را روی بحث عابران پیاده قرار داده‌ایم. هر چند گسترش فراوان جاده‌های بین شهری و روستای و تمایل جمعیت سیار به اسکان در تمام جاده‌ها را شاهد هستیم، اما هنوز با استانداردهای محیط ایمن برای افرادی که کنار جاده‌ها زندگی می‌کنند، فاصله داریم.

امامی رضوی تاکید کرد: بر این اساس امسال باید با فرهنگ‌سازی و ایجاد مقررات مربوطه در سلامت عابران پیاده تمرکز کنیم و این شاخص را به صورت جدی اصلاح کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha