سلامت نیوز : به گفته کارشناس رفاه و سلامت تامین اجتماعی، هم اکنون در خوشبینانه‌ترین حالت 80 درصد هزینه‌های درمان را مردم و تنها 20 درصد آن را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.

عباس اورنگ در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه بیمه‌ها تکلیف قانونی داشتند 70 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت کنند، افزود: به هیچ وجه این امر میسر نشده است و مردم به جای اینکه تنها 30 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت کنند، در حال پرداخت 80 درصد هزینه‌های درمانی هستند.

وی وضعیت درمانی برای بازنشستگان و به ویژه بازنشستگان و مستمر بیگران تامین اجتماعی را مناسب ندانست و اظهار کرد: هزینه‌های درمانی بالا سبب شده قشر بازنشسته که بر روی ریل خرج‌آوری درمانی قرار گرفته‌اند، دچار مشکل شوند.

اورنگ با بیان اینکه سازمان‌های بیمه‌گر و بیمه شدگان در تامین هزینه‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی با مشکل مواجه شده‌اند، تصریح کرد:‌ این مشکل مربوط به بی سر و سامانی نظام دارویی و نظام تجهیزات پزشکی در کشور است زیرا این دو نظام به شدت وابسته به موضوع نرخ ارز هستند.

وی افزود: مشکل دیگر آن‌جاست که علی‌رغم اعلام اینکه در ساخت دارو خودکفا شده‌ایم، اما مواد خام بسیاری از داروها وارداتی است که این امر هزینه‌ها را دو چندان می‌کند.

این کارشناس رفاه و سلامت تامین اجتماعی همچنین ادعا کرد: هزینه‌های بالای دارو و درمان سبب شده قسمتی از مردم کمتر نسبت به درمان بیماری‌های خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha