سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت در رابطه با شایعات مطرح شده مبنی بر عارضه‌دار بودن داروهای بیهوشی مورد استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تاکید کرد: شواهدی مبتنی بر عارضه‌دار بودن داروهای بیهوشی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن امامی رضوی در حاشیه مراسم بزرگداشت دهه ایمنی راه‌ها در پاسخ به مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود و همچنین عارضه‌دار بودن داروهای بیهوشی، گفت: در طول چند ماه اخیر خدمات اورژانس و همچنین بستری نه تنها کاهش نیافته، بلکه گزارش‌ها حاکی از افزایش این خدمات است. این در حالیست که میزان صدمات ناشی از داروهای بیهوشی اصلا افزایشی نداشته است. مبنای این چنین شبهه‌افکنی‌ها در اذهان مردم درست نیست. اطلاع‌رسانی به مردم باید مبتنی بر شواهد باشد، در مجموع شواهدی مبتنی بر عارضه‌دار بودن داروهای بیهوشی وجود ندارد و مطالعات مختلف چنین موضوعی را نشان نداده است.

وی گفت: داروها هیچ تغییری نکرده‌اند و سازمان غذا و دارو از منابع مختلف داروی مورد نیاز کشور را تهیه می‌کند.

جلسه مهم وزارت بهداشت برای آغاز پزشک خانواده در تهران

معاون درمان وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره زمان آغاز برنامه پزشک خانواده در تهران، گفت: امروز در این زمینه جلسه مهمی تشکیل خواهد شد تا موانعی که در جلسه هفته قبل لحاظ شده بود، برطرف شود و امیدواریم تا برنامه پزشک خانواده در تهران به صورت اجرایی آْغاز شود.

امامی‌رضوی درباره مشکلات برنامه پزشک خانواده در تهران، گفت: پیش از این نگرانی‌هایی در مورد چگونگی تامین منابع اجرای این برنامه وجود داشت، اما اخیرا این موضوع حل شده، هر چند هنوز منابع مورد نظر تخصیص نیافته، اما با تخصیص بودجه مربوطه موافقت شده است. این اعداد و ارقام توافقی برای شروع برنامه در تهران، مشکل را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به تاکید رییس‌جمهور مبنی بر آغاز برنامه پزشک خانواده در تهران، گفت: تا این برنامه در تهران آغاز نشود، اهمیت موضوع درک نمی‌شود، بر این اساس رویکرد وزارت بهداشت نیز آن است که دستور رییس‌جمهور اجرایی شود.

نگرانی معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش تعرفه‌ها در بخش خصوصی با وجود عدم ابلاغ تعرفه‌های 92

معاون درمان وزیر بهداشت همچنین درباره علت ابلاغ نشدن تعرفه‌های تشخیصی درمانی 92 نیز گفت: ما خود نیز نگران این موضوع هستیم، چرا که گزارشاتی داشته‌ایم که به ویژه در بخش خصوصی تعرفه‌ها افزایش یافته است. این موضوع باعث از هم گسیختگی در زمینه تعرفه‌ها می‌شود؛ اما مسیر تصویب تعرفه‌ها در دولت مقداری طولانی شده است. ما برای تصویب آن اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و با این موضوع نیز موافت شده است. امیدواریم اگر مانعی در این زمینه وجود دارد، سریع‌تر برطرف و تعرفه‌ها ابلاغ شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدامات انجام شده برای گسترش دیالیز صفاقی، گفت: تمایل به انجام این نوع دیالیز هم از طرف مردم و هم از طرف پزشکان در کشور کم بود. این موضوع علل مختلفی داشت که مشکلات آن در حال برطرف شدن است.

مشکلات استفاده از دیالیز صفاقی برطرف می‌شود

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه در بهترین کشورها هم 18 تا 20 درصد بیماران دیالیزی از دیالیز صفاقی استفاده می‌کنند، گفت: میزان استفاده از این نوع دیالیز در کشور ما سه تا چهار درصد است. در این زمینه هدف‌گذاری کرده‌ایم تا به آمارهای جهانی برسیم. بر این اساس در نظر داریم تا مشکلات تعرفه‌ای و همچنین امکانات دیالیز صفاقی را برطرف کنیم تا این نوع دیالیز افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha