سلامت نیوز : رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: طی یک سال اخیر بیش از ۶ میلیون نیازمند از طرح‌های بشردوستانه داوطلبان جمعیت هلال احمر مانند طرح نیابت، کاروان سلامت و فرشتگان رحمت بهره‌مند شدند.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با فارس در مورد اقدامات داوطلبان جمعیت هلال احمر طی یک سال اخیر اظهار داشت: در سال 91 جمعیت هلال احمر 730 میلیارد ریال خدمات داوطلبانه شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی، ارائه خدمات انسانی و اهدای خون را برای رفع نیاز اقشار محروم و بی‌بضاعت از تمام داوطلبان و خیرین جمعیت هلال احمر دریافت کرده است.

وی با اشاره به طرح‌های متنوع در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در راستای ارائه خدمات بشردوستانه خاطر نشان کرد: پروژه‌های مختلفی را با عناوین مختلف از جمله اعزام کاروان سلامت برای درمان مردم مناطق محروم کشور، طرح نیابت برای دستگیری از خانواده شهدا و افراد سالمند که نیاز به همدم دارند اجرا کرده‌ایم.

رافع جمع‌آوری بیش از 40 میلیارد تومان در طرح فرشتگان رحمت را از دیگر کارها عنوان کرد و گفت: با این مبلغ بسته‌های غذایی عیدانه شامل اقلام ضروری غذایی با توجه به فرهنگ هر استان تهیه و در آستانه نوروز بین یک میلیون و 600 هزار نفر از افراد کم برخوردار و بی‌بضاعت توزیع شد. کمک به قحطی‌زدگان سومالی به ارزش 16 میلیارد تومان یکی دیگر از کمک‌های سازمان داوطلبان هلال احمر در سال 91 بوده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از تعامل با سازمان انتقال خون برای دریافت خون از داوطلبان هلال احمر در مراکز استانها خبر داد و گفت: در همین راستا و با فراخوان‌هایی که برای دریافت خون اعلام کردیم؛ حدود 130 هزار واحد خون سالم به ارزش 476 میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش مهارت و توانمندی داوطلبان هلال احمر یکی از نکات کلیدی به شمار می‌رود، اذعان داشت: در همین راستا بنا داریم در سال جاری با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در بیش از 3700 خانه داوطلب شهری و روستایی و شعبه‌های جمعیت هلال احمر، اعضا با مباحثی نظیر امداد و کمک‌های اولیه و دوره‌های پایه داوطلبی و غیر امدادی مرتبط با هدفهای جمعیت‌ هلال احمر آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha