شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 73449
سلامت نیوز : معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نسبت به سال گذشته که سهم سرانه پزشک عمومی در سطح یک 18 درصد بود این سرانه را تا 35 درصد ارتقا داده‌ایم.

فاطمه رخشانی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با فارس در این شهرستان اظهار داشت: شاهد یک افزایش دو برابری و مناسب در سرانه پزشک عمومی هستیم به طوری که از این سهم 65 درصد مربوط به خود پزشک و 35 درصد مربوط به هزینه دارو و آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: تمایل داریم این سهم را تا 45 درصد نیز ارتقا دهیم که امیدواریم در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

زیر‌ساخت‌های پزشک خانواده آماده شده است

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه از دو سال پیش تلاش کردیم تا زیرساخت‌های اجرای طرح پزشک خانواده را مهیا کنیم، خاطرنشان کرد: تمام مطب‌های پزشکان باید مجهز به کامپیوتر می‌شد و همه پزشکان باید نحوه کار با این سامانه و بسته خدماتی ما را آموزش می‌دیدند که این کار نیز به شکل کامل صورت گرفته است.

رخشانی دیگر زیر‌ساخت را مربوط به تجهیز پایگاه‌ها به اینترنت،‌ سرشماری دقیق افراد و پاسخگویی آنها به 26 سئوال مورد نیاز در فرم اعلام کرد و گفت: ما تمام اطلاعات را در سامانه‌ای جمع‌بندی کرده و در قالب پرونده الکترونیکی در اختیار پزشک قرار دادیم.

این مسئول از انتخاب پزشک از طرف مردم و درخواست پزشکان برای مشارکت در این طرح خبر داد و افزود: ما هم اکنون امکان سرویس‌دهی اینترنتی را به تمام ثبت نام کنندگان و پزشکان داریم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با فارس در اردبیل اذعان داشت: آغاز کردن این طرح هیچ حرکت اشتباه و غلطی نیست چرا که تمام زیر‌ساخت‌های آن برای عملیاتی شدن طرح در سطح ول، دوم و سوم مهیا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha