سلامت نیوز : برنامه تشدید نظارت‌های بهداشتی مراکز و اماکن در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل سال 1392 از سوی معاون بهداشت ابلاغ شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فاطمه رخشانی طی ابلاغی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از آنها خواست برنامه نظارت‌های بهداشتی بر مراکز و اماکن در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل را در سال جاری تشدید کنند.

بنا بر این گزارش، در این ابلاغ آمده است: در راستای کنترل عوامل محیطی به منظور کاهش بار بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی، با توجه به فصول گرم سال و احتمال افزایش شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا ضروری است برنامه ریزی جدی همانند سالهای گذشته با حضور فعال کلیه بازرسین بهداشت محیط در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل با بسیج کلیه امکانات موجود در خصوص تشدید نظارتها، بازرسی‌ها و کنترل بهداشتی مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس و مناطق مذکور اقدام کرده و موارد مندرج در دستورالعمل را در دستور کارگروه مدیریت بهداشت محیط و حرفه ای معاونت‌های آن دانشگاه قرار دهند.

در ادامه این ابلاغیه با اشاره به راه اندازی سامانه جامع بازرسی مرکز سلامت محیط و کار از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده است نسبت به تجهیز بازرسان به ابزار و تجهیزات مرتبط با این سامانه اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha