سلامت نیوز : مسئول منطقه 5 نظام پرستاری طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان گفت: حساس شدن مردم به عارضه‌ پرفشاری خون و کنترل آن از نقاط قوت اجرای این طرح بود.

محمدرضا یگانه در گفت‌وگو با پایگاه نظام پرستاری اظهار كرد: در این طرح از دانشجویان ترم 7 و 8 (كارورزی در عرصه) استفاده شد. در این مرحله دانشجویان در مرحله ویژه هستند و به‌طور مثال باید در بخش های تخصصی فشارخون اندازه‌گیری كنند اگر این طرح ادامه‌دار می‌شد امكان همكاری دانشجویان پرستاری وجود نداشت.

وی با بیان اینكه اجرای كامل طرح در این مدت كوتاه امكانپذیر نیست، ادامه داد: چون شمار جمعیت هدف بیش از مجریان اجرای طرح است.

مسئول منطقه 5 نظام پرستاری طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان با بیان اینكه در رشت از 100 دانشجوی پرستاری استفاده شد، افزود: البته از ظرفیت و امكانات بیمارستان‌ها و مراكز بهداشتی برای اجرای طرح استفاده شد و حدود 10 پایگاه سیار در سطح شهر رشت مستقر شد.

یگانه با بیان اینكه در 10 پایگاه سیار و 5 بیمارستان 7500 شهروند از نظر فشار خون و قد و وزن پایش شدند، گفت: اگر چه استقبال مردم از این طرح مناسب بود و با وجود هماهنگی با استانداری با عدم اطلاع مدیركل ادارات از اجرای طرح روبه رو می‌شدیم.

وی یادآور شد: البته در برخی استانها و شهرها اجرای این طرح در مراكز بهداشتی- درمانی و شبكه ادامه دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha