شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 73464

آكنه یكی از شایع‌ترین علل مراجعه به پزشك و یكی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی بویژه در افراد جوان است.

درمان جوش صورت ؛ ماسك‌ یا ماساژ
سلامت نیوز : جوش صورت یا آكنه یكی از شایع‌ترین علل مراجعه به پزشك و یكی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی بویژه در افراد جوان است. به زبان ساده علت ایجاد آن تولید بیش از معمول چربی از سوی غدد چربی پوست است. عوامل متعددی می‌تواند این تركیب ترشح چربی و ایجاد جوش‌های صورت را باعث شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اگر شما از نوع شدید یا مزمن این بیماری رنج می برید می دانید كه گاهی درمان دارویی از جمله آنتی بیوتیك و هورمونها شاید به اندازه كافی موثر نباشد اینجاست كه می توانید روش های بی عارضه را امتحان كنید كه در بسیاری موارد جایگزین موثری در درمان جوش یا آكنه است.

نظافت پوست به دلیل آن كه جلوی بسته شدن منافذ پوست و كاهش چربی می شود روش ساده ای در پیشگیری و درمان جوش صورت است.

توصیه می شود روزانه حداقل دو بار پوست صورت را با آب گرم و شوینده های مخصوص بشویید.

صابون های گلیسیرین یا ضدباكتری نیز گاهی توصیه می شود. صابون چای سبز یا صابون بابونه نیز از درمان های موثر برای انواع جوش ها محسوب می شود.

بهتر است از مواد غذایی محرك از جمله ادویه جات بویژه فلفل، غذاهای سرخ كردنی و شكلات برای مدتی پرهیز شود. همچنین غذاهای دریایی نیز برای كسانی كه از جوش و سایر بیماری های پوستی رنج می برند مضر است.

استفاده از ماسك های گیاهی نیز می​تواند روش مفیدی در سلامت پوست و نیز كمك به درمان جوش صورت باشد این ماسك های گیاهی كه می​تواند حاوی تركیباتی از گیاهان مختلف از جمله خیار، چای سبز، جیسینگ، زنجبیل، آواكادو، بابونه، زعفران، گل داوودی، گل سرخ، انار، و كیوی باشد.

با سازوكار های مختلف از جمله كاهش ترشح چربی صورت باز كردن منافذ پوست بهبود جریان خون پوست و تحریك كلاژن سازی می تواند ضمن كمك به درمان جوش های صورت، سلامت و جوانی پوست را برای شما به ارمغان آورد.

بهتر است از مواد آرایشی كه خود از علل جوش صورت بوده و باعث پیری زودرس پوست می شود كاسته و این مواد طبیعی را جایگزین كنید تا از پوستی شاداب و زیبا بهره مند شوید.

ماساژ پوست صورت نیز می تواند با كمك به توزیع چربی ها و بهبود جریان خون، روش موثری باشد. بر اساس طب چینی علت جوش صورت تجمع رطوبت و گرما در بدن است. نوعی ماساژ مخصوص با فشار سنگ روی بدن (گواشا) وجود دارد كه می تواند با دفع رطوبت و گرما از مسیرهای طب سوزنی (مریدین) در درمان بیماری های پوستی مختلف مفید باشد.

طب سوزنی نیز با روش كاملا تخصصی می تواند با افزایش جریان خون كاهش التهابات پوستی تحریك كلاژن سازی كاهش ترشح چربی و كند كردن روند شاخی شدن پوست روش موثری در كمك به درمان جوش صورت بویژه جوش های شدید و مقاوم به درمان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha