سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات کشور از مرگ یک کودک ۱۳ ماه و مصدوم شدن ۱۹ نفر در زلزله صبح امروز هرمزگان خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس افزود: در ساعت 6:38 دقیقه امروز صبح زلزله‌ای با قدرت 6.2ریشتر در هرمزگان به وقوع پیوست که تا این لحظه 20 پس لرزه داشته است. که بزرگترین پس‌لرزه با قدرت 5.6 ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه پنجشنبه سابقه وقوع زلزله در این منطقه وجود داشته است مردم محتاط‌تر عمل کرده‌اند و بیشتر در محوطه‌های باز خارج از محل سکونت خود مستقر بوده‌اند به همین دلیل تلفات این زلزله کم بود.

مظفر گفت: به طور کلی 19 نفر طی این زمین‌لرزه امروز هرمزگان مصدوم شدند و یک نفر فوتی در بر داشت که یک دختر بچه 13 ماهه از روستای ایرر بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: بیشترین خسارت مربوط به روستای ایرر با ۱۰۰ درصد تخریب بوده و 7 نفر مصدوم در این روستا گزارش شده است. در شهر گهران نیز حدود 60 تا 70 درصد تخریب ایجاد شده و ۳ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه چهار اردوگاه امداد و نجات در دو شهر این استان برپا شده ادامه داد: 130 دستگاه چادر در روستای ایرر برپا شده است و به طور کلی 500 دستگاه چادر ظرف امروز در این استان برپا شده است.

مظفر تصریح کرد: ۱۰۰ نفر نیروی امداد و نجات در این عملیات حضور داشتند تا به تغذیه اضطراری و به اسکان مصدومان بپردازند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: دو فروند بالگرد در منطقه مستقر شده است و دو فرزند بالگرد دیگر نیز در بندر‌عباس مستقر شده است. طبق گزارش‌های رسیده تمام راه‌های منتهی به منطقه زلزله‌زده باز است.

وی گفت: به استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و بوشهر که معین استان هرمزگان هستند فراخوان ارسال شده است. نیروهایی از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان نیز در منطقه حضور دارند و قرار است نیروهای استانهای فارس و بوشهر تا پایان امشب به منطقه اعزام بشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha