یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 73491
سلامت نیوز:مطالعه بر روی 140 هزار زن آمریکایی نشان داد آنهایی که  حداقل دو بار در هفته ، 28 گرم گردو مصرف می کردند در مقایسه با زنانی که به ندرت گردو می خوردند یا  اصلا  مصرف نداشتند ، خطر بروز دیابت در آنها 24 درصد کمتر است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری وکنترل دیابت  گردو مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع دارد که نقش موثری در کاهش التهاب در بدن و کاهش بیماری های قلبی و سرطان و آرتریت دارد.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد آمریکا بر روی 140 هزار زن آمریکایی 35 تا 77 ساله مطالعه ای 10 ساله انجام دادند تا دریابند چه تعدادی از آنها مبتلا به دیابت نوع 2 می شوند.
عادات غذایی آنها به طور دقیق بررسی شد که شامل جزئیاتی در مورد اینکه هر چند وقت یکبار از مغزها مخصوصا گردو در برنامه غذایشان استفاده می کنند.

محققین دریافتند که مصرف گردو یک تا سه بار درماه 4 درصد مصرف یکبار در هفته 13 درصد و حداقل دوبار در هفته 24 درصد خطر بروز دیابت را کاهش می دهد.

بنابراین اضافه کردن مغزهای بدون نمک به ویژه گردو به برنامه غذایی افراد دیابتی می تواند سطح گلوکز خون آنها را بهبود بخشد و سبب کاهش کلسترول بد یا LDL در افراد دیابتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha