یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
سلامت نیوز : سازمان پزشكی قانونی اعلام كرد: در سال گذشته 697 شهروند بر اثر گاز منواكسید كربن جان خود را از دست داده اند كه در مقایسه با سال 90 این آمار 27 درصد كاهش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ سازمان پزشكی قانونی كشور اعلام كرد: از كل فوتی های مسمومیت با گاز در سال گذشته 490 نفر مرد و 207 نفر دیگر زن بودند. این در حالی است كه تعداد مردان فوت شده بر اثر مسمومیت با گاز در سال 1390، 712 نفر و تعداد زنان 253 نفر بود.

بر اساس آمارهای موجود در تمام ماه های سال گذشته آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز كاهش قابل توجهی داشت و تنها در مرداد سال گذشته (در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن) با افزایش 26.1 درصدی این آمار مواجه بودیم. همچنین تلفات ناشی از مسمومیت با گاز در خرداد سال گذشته با 67.8 درصد، بیشترین كاهش را در مقایسه با دیگر ماه های سال به خود اختصاص می دهد.

ژبر اساس این گزارش در سال گذشته استان‌های تهران با 181، خراسان رضوی با 64 و اصفهان با 58 مورد، بیشترین و استان های كهگیلویه و بویراحمد با یك، سیستان و بلوچستان با سه و استانهای ایلام و خراسان جنوبی هر یك با چهار مورد كمترین تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوكسید كربن را در سال گذشته داشته اند.

یادآور می شود، بیشترین فوتی های ناشی از مسمومیت با گاز در سال گذشته با 135 مورد مربوطه به دی ماه بوده و كمترین آن با هفت فوتی در شهریور ماه ثبت شده است.

همچنین در ده سال گذشته (1382-1391) هشت هزار و 202 نفر از هموطنان به علت مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز منوكسیدكربن جان خود را از دست داده اند. در همین بازه زمانی (10 سال گذشته) سال 1386 با یكهزار و 24 نفر، بیشترین تعداد وقوع مرگ های ناشی از گازگرفتگی را داشته است.

متوسط مرگ ناشی از گازگرفتگی در 10 سال گذشته 802 نفر در سال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha