یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 73522
سلامت نیوز : رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام تعدیل کادر درمانی پزشکی در حج ۹۲ گفت: در راستای تحول در فعالیت پزشکی حج و استفاده از دستاوردهای جدید برای نخستین بار معاونت آموزش هیئت پزشکی تأسیس شد.

سید علی ریاض در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هیئت پزشکی سعی کرده تا خود را با تحولات مثبت در ساختار حج 92 هماهنگ سازد تا بتواند در راستای تحقق مصوبات شورای عالی حج و نیز مطالب مدیریت سازمان گام بردارد. بر همین مبنا با ایجاد بستر و شرایط اعلامی مدیریت سازمان، کادر پزشکی و درمانی حج را تعدیل کردیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحول در فعالیت پزشکی حج استفاده از دستاوردهای جدید در دستور کار قرار گرفته افزود: برای نخستین بار معاونت آموزش هیئت پزشکی حج و زیارت تاسیس شد تا از این رهگذر بتوانیم دانش پزشکان را در حوزه حج و زیارت روزآمد کنیم.

نماینده رئیس جمهوری در جمعیت هلال احمر از انتشار نشریه تخصصی پزشکی حج بعد از طی کردن مراحل اداری و تشریفات قانونی خبر داد و گفت: در همین روزها نخستین شماره این نشریه به چاپ خواهد رسید.

وی همچنین از اخذ مجوز برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات پزشکی حج در هلال احمر خبر داد و افزود: برای حضور کادر پزشکی و درمانی در حج تمتع شرایطی را پیش بینی کردیم تا زمینه ورود نیروهای جوان و توانمند در عرصه پزشکی و درمانی را فراهم کنیم.

ریاض تأکید کرد: کادر پزشکی و درمانی در یک فرایند تکاملی ابتدا باید در عرصه عتبات خدمت رسانی کنند. سپس عمره و در نهایت می‌توانند پس از کسب تجارب لازم وارد مرحله حضور در حج تمتع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha