یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 73525
سلامت نیوز : دیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از صبح روز گذشته تاکنون 60پس‌لرزه در هرمزگان اتفاق افتاده که 30 مورد آن بالای 4 ریشتر گزارش شده است و مردم از ترس زلزله در چادرها ساکن شده‌اند.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین جزئیات زلزله هرمزگان اظهار داشت: وقوع پس‌لرزه پس از زلزله امری عادی تلقی می‌شود اما به دلیل بزرگی این پس‌لرزه‌ها در استان هرمزگان شرایط کمی غیرعادی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال زلزله ورزقان در آذربایجان شرقی بیش از هزار پس‌لرزه داشت که همگی زیر 4 ریشتر گزارش شده بود.

به گفته مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات از مجموع 60 پس‌لرزه که از صبح دیروز در هرمزگان به وقوع پیوسته، 7 مورد به بزرگی 5 تا 6 ریشتر و 22 مورد 4 تا 5 ریشتر گزارش شده است که در نوع خود منحصر به فرد است.

مرادی‌پور با بیان اینکه به دلیل نوع ساختار منازل مسکونی که عمدتاً از خشت و گل هستند امکان سکونت با چنین پس‌لرزه‌هایی وجود ندارد افزود: مردم با تجربه‌ای که از زلزله‌های یک سال اخیر از استانهای مختلف کسب کرده‌اند، ترجیح می‌دهند؛ تا آرام شدن پس‌لرزه‌ها در چادرها ساکن شوند و اکنون 4 اردوگاه اضطراری و 1300 باب چادر در منطقه بشاگرد و گوهران برپا شده است.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در مورد آخرین کارهای امدادرسانی اظهار داشت: به دلیل نبود بارندگی، کار نیروهای امدادی کمی آسانتر شده و تاکنون آب معدنی و کنسرو بین مردم توزیع شده است.

وی گفت: 300 نیروی امدادگر در قالب 35 تیم عملیاتی از استانهای کرمان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان در بخش بشاگرد و گوهران استان هرمزگان حضور دارند.

مرادی‌پور خاطرنشان کرد: فقط منازل مسکونی در روستای ایرر 100درصد تخریب شده و 6 روستای دیگر نیز بالای 70 درصد خسارت گزارش شده است و 19 نفر مصدوم شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha