یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 73534

سلامت نیوز : به گفته یک فیزیوتراپ، نشستن طولانی مدت در یک وضعیت بیشتر از راه رفتن و ایستادن به ستون فقرات فشار وارد می‌کند.

محمد باقر شمسی در گفت وگو با (ایسنا) ، درباره بهداشت فیزیکی محیط کار اظهار داشت: افرادی که ساعت‌های طولانی پشت میز کار می‌نشینند باید اصول نشستن صحیح را رعایت کنند و به علاوه محیط کار آنها نیز استاندارد باشد.

وی در ادامه درباره ویژگی‌های یک صندلی استاندارد برای نشستن، خاطرنشان کرد: صندلی استاندارد باید به گونه‌ای باشد که مچ پا، زانو و لگن فرد موقع نشستن زاویه 90 درجه ایجاد کند، درغیر این صورت فشار اضافی به بدن وارد می‌شود.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک صندلی مناسب باید در حد امکان قوس کمر و گردن را پر کند و وضعیت بدن فرد را طوری تنظیم کند که گردن و کمر حالت عمودی داشته باشد.

شمسی با تاکید بر اینکه میز کار نیز باید ارتفاع استاندارد داشته باشد، یادآوری کرد: میزی مناسب است که وقتی فرد آرنج خود را بر روی آن قرار می دهد بتواند دست را زیر چانه قرار دهد بدون اینکه مجبور به خم شدن باشد.

این فیزیوتراپ معتقد است افراد باید از خم کردن کمر و گردن خود به مدت طولانی پرهیز کنند و تا حد امکان راست بنشینند.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن طولانی مدت بدن در یک وضعیت موجب آسیب می شود و به ازای هر نیم ساعت نشستن لازم است فرد از جا بلند شود، قدم بزند و یا در حد امکان چند حرکت کششی ساده انجام دهد.

شمسی به افرادی که کار ایستاده دارند نیز توصیه کرد: از ایستادن در یک جا خودداری کنند و گاهی برای استراحت قدم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha