سلامت نیوز : رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به افزایش حدود سه برابری قیمت تجهیزات پزشکی بویژه در حیطه ارتوپدی، اعلام کرد: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی در شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید کننده و وارد کننده دارو و تجهیزات پزشکی، تاکنون با کمبود تجهیزات پزشکی در حوزه ارتوپدی مواجه نشده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید تقی نوربخش با اشاره به مسئله افزایش هزینه‌های درمانی در کشور بر ضرورت توجه به اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: بر اساس این اصل، دولت موظف است خدمات بهداشتی - درمانی و مراقبت‌های پزشکی را که حقی همگانی است برای یکایک افراد کشور تأمین کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه نیز نقشه راه را به خوبی مشخص کرده‌اند.

رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی برنامه‌های توسعه، سهم مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت باید به 30 درصد برسد، گفت: این در حالی است که اکنون مردم بیش از 70 درصد هزینه‌های درمان خود را می‌پردازند و با بروز تحریم‌ها و نوسانات ارزی هم هزینه‌های سنگین‌تری بر دوش آن‌ها تحمیل شده است.

نوربخش با اشاره به افزایش حدود سه برابری قیمت تجهیزات پزشکی بویژه در حیطه ارتوپدی، افزود: در اینجا این پرسش اساسی مطرح می‌شود که مابه‌التفاوت تغییر نرخ ارز مرجع به مبادله‌ای را چه کسی جبران خواهد کرد؟ اگر بناست بیمه‌ها این وظیفه را بر دوش بگیرند، آیا سطح تعهدات خود را برای این منظور بالا برده‌اند؟

وی افزود: قطعا مردم متحمل افزایش قیمت دارو و تجهیزات می‌شوند که سیاست‌های برنامه پنجم توسعه است.

رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران تاکید کرد: البته علیرغم وجود مشکلات اقتصادی در شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید کننده و وارد کننده دارو و تجهیزات پزشکی، تلاش‌های بسیاری برای تامین اقلام ضروری پزشکی مردم در حال انجام است و تاکنون با کمبود تجهیزات پزشکی در حوزه ارتوپدی بطور جدی مواجه نشده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha