سلامت نیوز : یک دکتر داروساز ضمن تاکید بر لزوم ترک مصرف غیرمنطقی مواد محرک همچون کافئین و ریتالین توسط دانشجویان، اظهار کرد: عادت به خواب کوتاه حتی به مدت 10 دقیقه در میان ساعات مطالعه، فعالیت مغز را بیشتر کرده و از خستگی مفرط آن جلوگیری می‌کند.

دکتر سیدحسن حاجی میری در گفت وگو با ایسنا ، برای حفظ تمرکز و جلوگیری از خواب آلودگی دانشجویان و دانش آموزان در ایام امتحانات به آنها توصیه کرد: ساکن ماندن در یک وضعیت و به مدت طولانی احساس خواب آلودگی را بیشتر می‌کند لذا بهتر است به ازای هر یک ساعت مطالعه، 5 تا 20 دقیقه استراحت صورت کنید.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه برخی از دانشجویان در این ایام به مصرف قهوه و حتی قرص‌های ریتالین روی می آورند، افزود: دانش آموزان و دانشجویان تا حد امکان از مصرف کافئین و مواد محرک همچون قهوه، برای بیدار ماندن در شب امتحان خودداری کرده و انجام حرکات کششی، قدم زدن یا حرکات مشابه را جایگزین استفاده از این مواد کنند.

دکتر حاجی میری بااشاره به تاثیر فراوان استراحت کافی در ایام امتحانات تصریح کرد: عادت به خواب کوتاه حتی به مدت 10 دقیقه در میان ساعات مطالعه فعالیت مغز را بیشتر کرده و از خستگی مفرط آن جلوگیری می‌کند بطوری که قرار دادن بدن به حالت خواب و استراحت طبیعی هرچند محدود در این زمینه بسیار موثر خواهد بود و روند یادگیری را افزایش می دهد.

در ایام امتحانات بیشتر سیب بخورید

وی نوشیدن مایعات غیرکافئینی همچون آب خنک و مصرف دم نوش‌های گیاهی را، راه حل مناسبی برای جلوگیری از خواب آلودگی و افزایش توجه در شبهای امتحان دانست و گفت: به دانشجویان و دانش آموزان توصیه می‌شود تا از ترکیبات طبیعی از جمله میوه و سبزیجات به ویژه سیب، در این ایام بیشتر استفاده کنند.

این داروساز در پایان بر اهمیت مصرف میان وعده‌های ساده و غذاهای سبک در اوقات پیش از امتحان تاکید و خاطرنشان کرد: وعده‌های غذایی مصرفی در فصل امتحانات باید حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد تا با بهبود عملکرد مغز، فرد بتواند به خوبی از عهده امتحانات خود برآید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha