یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 73545

سلامت نیوز : در فصل تابستان مشکلات متعددی از جمله ورم ملتحمه چشم ویروسی و زخم قرنیه‌، چشم‌ها را تهدید می‌کنند و در این شرایط، شست‌وشو با آب و ورزش عضلات چشم از روش‌های مناسب برای حفاظت از این عضو حیاتی در برابر بیماری‌ها و آلودگی‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در صورتی که در فصل تابستان چشمانتان قرمز می‌شود و از آن‌ها آب می‌آید به ورم ملتحمه چشم مبتلا شده‌اید. از آنجایی که این بیماری به سرعت گسترش می‌یابد، سعی کنید برای چند روز با فرد دیگری تماس نداشته باشید. همچنین لازم است دستان خود را ضدعفونی کنید و چشمانتان را با آب تمیز شست‌وشو دهید.

همچنین از دستمال و حوله شخصی خودتان استفاده کنید و به دیگران اجازه ندهید از آنها استفاده کنند.

یکی از مشکلات دیگری که در این فصل برای چشم بوجود می‌آید، گل‌مژه است. در این مواقع چشم‌ها متورم می‌شود و پلک‌ها به دلیل عفونت قرمز شده و دردناک می‌شوند. ضدعفونی کردن و استفاده از کمپرس آب گرم بهترین شیوه برای درمان گل مژه است.

برای درمان سندرم چشمان خشک که با علائمی همچون خارش، قرمزی و یا خشکی خود را نشان می‌دهند، لازم است چشم‌ها شست‌وشو داده شوند و از قطره‌های مخصوص استفاده شود.

زخم قرنیه‌ نیز که در فصل تابستان شایع‌ است می‌تواند از ورم ملتحمه چشم یا استفاده از لنزهای آلوده ناشی شود و باعث درد، قرمزی، تاری دید، تصویرهراسی یا ایجاد لکه در قرنیه می‌شود.

استفاده از عینک‌های آفتابی که تمام سطح چشم‌ها را می‌پوشاند و شست‌و‌شوی مرتب چشم با آب سرد می‌تواند تا حدودی به سلامت چشم‌ها کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha