یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 73551

سلامت نیوز : کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: 70 درصد افراد مبتلا به فشارخون بالا، زمینه ارثی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهدیه سادات حاجی میرزاده با بیان این مطلب که 70 درصد افراد مبتلا به فشارخون بالا، زمینه خانوادگی دارند، اظهار کرد: چاقی و افزایش وزن معمولا با فشارخون بالا همراه است.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه اکثر افراد مبتلا به پرفشاری خون علایمی ‌ندارند، گفت: این مشکل می‌تواند سبب آسیب حاد یا مزمن به بخش‌های مختلف بدن شود، در مغز این مشکل به مویرگ‌های خونی آسیب می‌رساند و در نتیجه سکته مغزی بروز می‌کند.

وی درباره عوارض فشارخون بالا گفت: پرفشاری خون سبب آسیب به مویرگ‌های خونی و بروز اختلالات بینایی و در کلیه‌ها نیز سبب نارسایی کلیه می‌شود. همچنین ممکن است علایمی‌ از قبیل سردرد، دردهای قفسه سینه و تنگی نفس نیز بروز کند.

حاجی میرزاده با اشاره به روش های پیشگیری از پرفشاری خون گفت: از آنجایی که پرفشاری خون عللی ارثی و محیطی دارد بنابراین توصیه می‌شود با اصلاح شیوه زندگی و پیروی از رژیم غذایی سالم و فعالیت جسمی مداوم در جهت پیشگیری از آن اقدام کرد.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد تاکید کرد: با توجه به این که پرفشاری خون خفیف نیز می‌تواند پرعارضه باشد، پیشگیری و کنترل آن باعث سلامتی و زندگی طولانی‌تر با کیفیت بهتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha