دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 73578

ملموس‌ترین بحرانی که با آن مواجهیم آلودگی هوا بوده که توسعه درختکاری نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آن دارد.

تهران با بحران‌های جدی زیست‌محیطی مواجه است

سلامت نیوز : رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران با بحران‌های جدی محیط زیست مواجهیم افزود: ملموس‌ترین بحرانی که با آن مواجهیم آلودگی هوا بوده که توسعه درختکاری نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آن دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مهندس محمد هادی حیدرزاده در همایش بزرگداشت روز ملی نوروز در بوستان نوروز تهران اظهار کرد: موضوع مهم دیگری که در شهر تهران با آن مواجهیم مساله تفرج است زیرا به دلیل نوع زندگی در کلانشهرها انسان از طبیعت فاصله گرفته است و به همین دلیل است که ساخت بوستان‌ها یکی از اولویت‌های شهرداری تهران است.

حیدرزاده با بیان اینکه عقبه تاریخی و مذهبی ما بر حفاظت از محیط زیست تاکید دارد، افزود: روز ملی نوروز یادآوری این است که باید فرهنگ گذشتگان را پاس داشته و از آنها پیروی کنیم.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: 21 مارس / فروردین از سوی مجمع عمومی به عنوان روز ملی نوروز تصویب شد که به دلیل تعطیلی‌ها مراسم بزرگداشت آن در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و امیدواریم در سالهای آینده سفرای کشورهایی که در آنها نوروز برگزار می‌شود، در این مراسم شرکت کنند.

وی ادامه داد: امسال سومین سالی است که با همکاری دفتر سازمان ملل این بزرگداشت در شهر تهران برگزار می‌شود.حیدرزاده با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز شهر تهران یکی از اولویت‌های اصلی است افزود: این امر در چند سال اخیر در بهبود محیط زیست شهر تهران تاثیر بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر برای توسعه فضای سبز شهر تهران چندین میلیون درخت کاشته شده است افزود: متاسفانه امروز بسیاری از موضوعات فرهنگی ما توسط دیگر کشورها به دلیل بی تدبیری مسئولین کشورمان به نام دیگران ثبت می‌شود.

احداث پل طبیعت از بوستان طالقانی تا بوستان نوروز

ملاصالحی، مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد نیز در این مراسم حضور داشت و گفت: پل طبیعت از بوستان طالقانی تا بوستان نوروز در سه طبقه در حال ساخت بوده و دارای مسیر دوچرخه،‌ موتورسواری و کالسکه است.

وی با بیان اینکه این مجموعه بوستان نوروز شبها میزبان 45 هزار شهروند تهرانی است، اظهار کرد: با تکمیل این مجموعه حضور مردم در طبیعت پررنگ تر خواهد شد.

ملاصالحی با بیان اینکه از سال 52 تصمیم گرفته شده اراضی عباس آباد فضای فرهنگی تهران باشد، افزود: از هفت سال پیش خرید زمین‌های اطراف آن که بخشی در اختیار مردم و بخشی از آن نیز در اختیار ارتش بوده است آغاز شد و شورای شهرسازی تصمیم گرفت این منطقه ریه تنفسی شهر تهران باشد.

وی با بیان اینکه این منطقه 67 هکتار زون گردشگری دارد افزود: دو هکتار از این اراضی باغ گل و گیاه بوده و 27 کیلومتر آن مسیر دوچرخه است. همچنین 500 هزار درخت نیز در این منطقه کاشته شده است که نقش بسزایی در محیط زیست شهر تهران دارد.

در پایان این مراسم درختی به نماد صلح و دوستی در محوطه بوستان نوروز غرس شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha