سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 736

سلامت نیوز-دستگاه بی حسی الكتریكی دندان برای بی حسی دندان حسین اعمال جراحی دندانپزشكی طراحی و ساخته شد.

دستگاه بی حسی الكتریكی دندان ساخته شد
به گزارش باشگاه خبرنگاران" اندیشه شیعه بیگی"، دانشجوی دوره كارشناسی رشته مهندسی پزشكی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در پایان نامه خود به طراحی و ساخت دستگاه الكتریكی بی حسی دندان پرداخت.
در این پژوهش آمده است دستگاه EDA طراحی شده برای بی حسی دندان این قابلیت را دارد كه مشخصات مورد نیاز پالس ها كه همان تعداد پالس ها، مدت زمان هر پالس و فركانس است از طریق صفحه كلید گرفته شود و روی نمایشگر نشان می دهد و چنانچه بی حسی مورد نیاز بیمار كه همان نداشتن درد در حین انجام اعمال دندانپزشكی است از طریق شبكه فیزیكی احساس شود با افزایش تعداد پالس ها و مدت زمان هر پالس باعث بی حسی بیشتری می شود.
بنابراین گزارش ،این دستگاه با فرستادن پالس های جریانی باعث بی حس كردن بافت اطراف ناحیه اعمال الكترود ها می شود بنابراین مطالعات انجام شده با استفاده از تحریك الكتریكی پوست برای بی حسی از یك مدار دیجیتالی برای تولید پالس های لازم برا بی حسی دندان می شود.
همچنین در این پایان نامه محل های مشخص قراردادن الكترودها روی دندان توضیح داده شده برای پروسه های پر كردن دندان آسیای كوچك وجلویی فك تحتانی، الكترودها در دو طرف چاله چانه قرار می گیرند. برای دندان های فك فوقانی الكترودها در دو طرف دندان های آسیا زیر گونه و پركردن دندان های آسیای فك تحتانی الكترودها در چاله چانه و در یك طرف محل دندان آسیای دوم قرار می گیرند.
یادآور می شود، بر اساس نتایح به دست آمده در این پایان نامه استفاده از این دستگاه برای بیماران هموفیلی مفید است و تحمل درد را برای بیمار آسان می كند همچنین استفاده از این دستگاه برای بیماران سكته مغزی ، قلبی عروقی و زنان باردار توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha