سلامت نیوز :  قهرمان رشید بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان سلامت و امنیت غذایی استان اظهار کرد: طرح پزشک خانواده و ارجاع آن برگرفته از کشورهای پیشرفته است و برای اجرای آن در کشور کارشناسی‌های فراوانی صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی هدف از اجرای این طرح را تضمین سلامت و ارتقای آن در جامعه دانست و گفت: این طرح سبب منفعت توده مردم کشور از خدمات بهداشتی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این طرح دو وزارتخانه بهداشت و درمان و کار، تعاون و رفاه اجتماعی دخیل هستند بیان داشت: همه مردم به اندازه کافی از این طرح اطلاع ندارند و همچنین برخی از پزشکان نیز اشراف کامل به طرح ندارند، بنابراین با تلاش باید برای این طرح فرهنگ‌سازی کنیم و اطلاع‌رسانی کاملی به مردم داشته باشیم.

رشید عنوان کرد: مسئولان باید با تحقیق و بررسی نقاط ضعف و قوت را پیدا کنند و کارشناسی‌های لازم را در ارتباط با این طرح انجام دهند.

وی افزود: هر چند اجرای این طرح بسیار مفید است و انسجام در مجموعه بهداشتی کشور به وجود می‌آورد و سهولت دسترسی مردم به پزشک و مجموعه خدمات پزشکی را بیشتر می‌کند، اما به دلیل کمبود پزشک در این استان و نداشتن جاذبه‌های لازم برای ماندگاری پزشکان عمومی و متخصص در حال حاضر آمادگی لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده را نداریم.

استاندار خراسان جنوبی از فرمانداران خواست جاذبه‌ها و زیرساخت‌های لازم به منظور ماندگاری پزشکان را در شهرها ایجاد کنند.

رشید از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خواست با برگزاری جلسه‌ای در هفته آینده با محوریت پزشک خانواده، ضمن بررسی مشکلات، راهکارهای لازم به منظور رفع موانع مختلف اجرای طرح را اتخاذ کنند.             

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha