سلامت نیوز : معاون آموزشی وزیر بهداشت جزئیات جذب و استخدام ۴ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور را اعلام کرد.

بهرام عین‌الهی در گفت‌وگو با فارس، افزود: در بخش‌های بالینی نیاز به اعضای هیئت‌علمی بسیار دیده می‌شود بنابراین مجوز جذب 4 هزار عضو هیئت علمی را از ریاست جمهوری دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این اعضای هیئت علمی ابتدا با توجه به اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزیده می‌شوند و بر اساس وضع موجود توزیع می‌شوند.

عین‌الهی گفت: شورای جذب بر اساس سهمیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام می‌کند که دانشگاه‌ها به چه تعداد عضو هیئت علمی نیاز دارند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: بعد از اعلام نیاز، ردیف استخدامی تعیین می‌شود که این ردیف‌ها در دو فراخوان به سراسر دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد،این فراخوان‌ها حدود 5 سال است که انجام می‌گیرد.

وی ادامه‌داد: در سالهای قبل دانشگاههای علوم پزشکی، بر اساس نیاز خود از دانشجویان به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب می‌کردند اما اکنون بر اساس فراخوان این اعضاء جذب می‌شوند.

عین‌الهی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس صلاحیت عمومی و علمی در کمیته‌های مربوطه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و امتیاز این ارزیابی جمع شده و با توجه به جمع امتیاز، نمره بالاتر به کسی داده می‌شود که قرار است عضو هیئت علمی شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: تمام فرآیندهای انجام شده به هیئت مرکزی جذب گزارش داده می‌شود و این هیئت تأیید نهایی را انجام می‌دهد، آنچه مهم است صلاحیت اعضای هیئت علمی است که باید به تأیید برسد.

وی گفت: با توجه به نیاز فعلی، جذب 4 هزار عضو هیئت علمی اعلام شده تا از بین داوطلبان افراد با صلاحیت استخدام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha