سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت گفت: بیمه‌ها به بیمارستان‌های دولتی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهکارند که متوسط تأخیر این بدهی ۷ تا ۸ ماه است و هنوز رقمی از آن پرداخت نشده است.

حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با فارس، افزود: بیمارستان‌ها با این شرایط به سختی اوقات خود را می‌گذراند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات به روز شوند و خدمات مناسبی ارائه دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود نقدینگی در بیمارستان‌ها باعث تعطیل آنها می‌شود گفت: بیمارستان‌ها تعطیل نمی‌شوند و خدمات خود را همچنان ادامه می‌دهند؛ همچنین با وجود مشکلاتی که دارند حق دریافت وجه اضافی نیز ندارند اما به تبع مشخص است که توان ارائه خدمات آنها کاهش می‌یابد و کیفیت در بخش خدمات غیرپزشکی کمتر می‌شود.

امامی رضوی تصریح کرد: اگر تاکنون مشکلی از بیمارستان‌ها حل نشده احتمالاً به دلیل این است که صدای بیمارستانها به گوش افرادی که بودجه می‌دهند به خوبی نرسیده است. شاید هم ما مقصر هستیم که مشکلات بیمارستان‌ها را به خوبی منتقل نکردیم.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: این در حالی است که با وجود مشکلات بیمارستانی بیمه‌ها نیز مشکل اعتباری دارند بنابراین امیدواریم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع هر چه سریعتر اجرا شود چرا که باعث مدیریت منابع می‌شود و در این شرایط اگر به درستی انجام شود اعتبارات بهتر تخصیص می‌یابد.

امامی رضوی گفت: بیمارستان‌ها حتی با بی‌پولی تمام توان خود را خرج می‌کنند تا به مردم فشار نیاید. ما این فداکاری را در 8 سال دفاع مقدس نیز دیدیم و با هیچ خدمات ارائه داده‌ایم.

وی افزود: الان نیز همان شرایط در بیمارستانهای ما وجود دارد و اگر حتی پرسنل ما 10 ماه هم حقوق نگیرند خدمات خود را به خوبی ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha