دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 73615

سلامت نیوز : زینب حسینی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان اظهار داشت: این شبکه در جریان امدادرسانی در منطقه زلزله‌زده حضوری پررنگ و برجسته داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با تشریح اقدامات بهداشتی درمانی انجام شده در منطقه زلزله زده شنبه توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: مسئولان و کارکنان این شبکه بلافاصله پس از وقوع حادثه تاسف‌بار زلزله دشتی به همراه دو تیم واکنش سریع 17 نفره ارزیابی بحران در منطقه حضور پیدا کردند و برای ارزیابی و آسیب‌شناسی منطقه و بررسی وضعیت آسیب دیدگان و مصدومان، تمهیدات لازم برای مداوای اولیه و رسیدگی اورژانسی فراهم شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس 115 و بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به منظور انتقال مصدومین در محل حادثه حضور یافتند.

حسینی تصریح کرد: از روز نخست پس از حادثه، واحدهای دیگر بهداشت و درمان مانند بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت خانواده و بهداشت روان هم خدمات خود را به آسیب‌دیدگان زلزله ارائه دادند.

وی اضافه کرد: واحد بهداشت محیط، خدماتی مانند کلر سنجی آب، بازدید از منابع آب، نمونه‌برداری آب و سم پاشی شهر شنبه و روستاهای اطراف، نظارت بر توزیع مواد غذایی و نانوایی‌ها، نظارت بر دفع بهداشتی زباله‌ها، استقرار چادر در ورودی شهر، جلوگیری از ورود مواد غذایی ناسالم و نظارت بر نصب حمام و سرویس‌های بهداشتی را انجام دادند.

حسینی ابراز داشت: همچنین اقداماتی نظیر شناسایی بیماری‌های حاد و واگیر در منطقه آسیب دیده و مراقبت از بیماران مبتلا توسط واحد مبارزه با بیماری‌ها انجام گرفته است.

وی افزود: واحد بهداشت خانواده نیز، زنان باردار و کودکان را تحت نظر گرفته و مراقبت و اقدامات لازم را انجام داده است.

حسینی اضافه کرد: معمولا پس از حادثه، برخی از افراد آسیب دیده به دلیل فشارهای روحی و روانی نیازمند مشاوره و رسیدگی هستند که واحد بهداشت و روان پس از وقوع این حادثه با مراجعه به محل‌های اسکان افراد اقداماتی را برای رفع فشارهای روحی و روانی از آسیب‌دیدگان صورت داده است.

وی تصریح کرد: همچنین اقلام بهداشتی شامل مواد شوینده، پوشاک بچه، مایع دستشویی، دستمال کاغذی و غیره در قالب دسته‌های بهداشتی بین زلزله زدگان توزیع شد.

حسینی بیان کرد: به دلیل اقدامات پیشگیرانه و قوی همکاران بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شبکه بهداشت و درمان کنگان بنا به گزارش رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت و درمان، هیچ موردی از همه‌گیری‌های بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله زده مشاهده نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha