سلامت نیوز :سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغذیه مناسب دانش‌آموزان، نقش مهمی در پیشگیری از استرس آنان دارد و موجب آرامش آنها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر زهرا عبداللهی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تغذیه مناسب در فصل امتحانات به تمرکز و یادگیری دانش‌آموزان کمک می‌کند و دانش‌آموزان می‌توانند با تغذیه مناسب و استراحت کافی بازده فکری خود را افزایش دهند.

وی افزود: غذاهایی مانند سوپ جو و همچنین کاهو، شیر، دوغ و ماست حاوی لاکتوسین هستند که این ماده خاصیت آرامش بخشی دارد و توصیه می‌شود شب قبل از امتحان از این گروه مواد غذایی مصرف شود زیرا باعث کاهش استرس در دانش‌آموزان می‌شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به این که میوه و سبزی در سلامت فکر نقش مهمی دارد، افزود: موادی که دارای سیتین هستند مانند زرده تخم مرغ، بادام زمینی، گردو و جوانه‌ها در تکامل مغز و سلول‌های مغزی بسیار مؤثر هستند و مصرف آنها در فصل امتحانات به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که حافظه کوتاه مدت با خوردن مواد قندی ارتباط دارد و بهتر است دانش‌آموزان از صبح امتحان مواد قندی که سریع آزاد می‌شوند مانند آب میوه، عسل، مربا، و چای شیرین مصرف کنند.

دکتر عبداللهی به دانش‌آموزان توصیه کرد: از مصرف زیاد قهوه و چای پررنگ، خودداری کنند و مصرف روزانه یک لیوان شیر را برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان فراموش نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha