دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 73630

سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه جدیدی هشدار داد که گونه جدید «کروناویروسی» که تاکنون باعث مرگ چند تن در برخی از کشورها از جمله عربستان شده به احتمال زیاد قابلیت انتقال فرد به فرد دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کروناویروس‌ها گروه خاصی از ویروس‌ها هستند که از نظر تنوع، طیف گسترده‌ای از جمله ویروس سرماخوردگی و ویروس مرگبار سارس را شامل می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (یکشنبه) در بیانیه‌ای هشدار داد: مشاهده انواع مختلف این ویروس در کشورهای متعدد، نگرانی از احتمال انتقال فرد به فرد آن را تشدید کرده و از این فرضیه حمایت می‌کند که وقتی بین فرد آلوده با افراد سالم تماس نزدیک وجود دارد، کروناویروس جدید می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

در این بیانیه همچنین تاکید شد: این روند انتقال فرد به فرد در ویروس جدید تاکنون در جمعیت‌های محدود مشاهده شده و هنوز مدرکی دال بر این که ویروس جدید، ظرفیت انتقال مستمر و عمومی در سطح وسیع‌تر جامعه را داشته باشد، موجود نیست.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت آمده است که از سال 2012 میلادی 33 مورد ابتلا به این ویروس در اروپا و خاورمیانه گزارش شده و در مجموع 18 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که مقام‌های وزارت بهداشت فرانسه نیز دومین مورد ابتلا به این ویروس را به تازگی تایید و آن را یک مورد انتقال فرد به فرد عنوان کرده‌اند.

اکثر مبتلایان به این ویروس مردان مسن هستند و علائم شایع این عفونت سینه پهلوی شدید و در مواردی نیز آسیب کلیه‌ها است.

سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که نوع جدید کروناویروس با ویروس سارس تفاوت دارد و منشاء آن تاکنون مشخص نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha