دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 73631
سلامت نیوز : معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت استفاده از ظرفیت غنی طب سنتی ایران در کنار طب رایج تأکید کرد و گفت: جامعه پزشکی باید مردم را از خدمات و تدابیر معتبر و مستند مبتنی بر شواهد طب سنتی در کنار طب نوین بی بهره نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمود خدادوست، با بیان این مطلب اظهار داشت: از آنجایی که بر اساس منابع معتبر طب سنتی بیشترین حجم آموزه‌های طب سنتی در حوزه حفظ سلامتی است تلاش این حوزه بر توسعه آموزش‌های مربوط به اصلاح سبک زندگی با تأکید بر اصول ضروری حفظ سلامتی شامل آب و هوا، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، خواب و بیداری، حرکت و سکون، احتباس و دفع مواد زائد و اعراض نفسانی و مسائل روحی روانی است.

وی توجه ویژه حکمای طب سنتی ایران را تقدم حفظ سلامتی با تأکید بر موضوع پیشگیری بر درمان عنوان کرد و گفت: تلاش این حوزه بر فرهنگ سازی عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه ها به خصوص رسانه ملی در جهت اصلاح سبک زندگی مردم از دیدگاه و منظر طب سنتی ایرانی اسلامی است.

دکتر خدادوست با بیان این که استفاده از ظرفیت طب سنتی ایران در فرهنگ مردم نهادینه شده است، اظهار داشت: پذیرش طب سنتی به دلیل ریشه دار بودن آن در فرهنگ و باورهای مردم آسان‌تر است که این خود یکی از دلایل توسعه طب سنتی از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی است.

معاون طب سنتی در ادامه تأکید کرد: استفاده از درمان های طبیعی و گیاهی بدون حساب و کتاب می تواند عوارض و خطراتی برای مردم داشته باشد و هر گیاه دارویی یا داروی گیاهی به معنی بی ضرر و بی خطر بودن آن نیست.

وی به همکارانی که در حوزه طب سنتی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: از افراط در درمان‌ها و توصیه‌های طب سنتی پرهیز کنند و رعایت اعتدال در تدابیر درمانی را داشته باشند و مردم را از استفاده از خدمات تشخیصی و درمانی تأیید شده روز دنیا محروم نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha