سلامت نیوز :برای امدادرسانی مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) احداث 4 بیمارستان صحرایی، 20 کمپ درمانگاهی و استقرار 300 آمبولانس در نظر گرفته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رییس اورژانس تهران و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، ضمن اعلام این خبر گفت: برای پوشش امداد و نجات مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) استقرار 4 بیمارستان صحرایی در محدوده مراسم در نظر گرفته شده است که به وسیله ارتش، شهرداری تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و بسیج جامعه پزشکی انجام می شود.

وی افزود: استقرار 20 کمپ درمانگاهی در اضلاع حرم و استقرار 300 دستگاه آمبولانس در محدوده حرم مطهر شامل 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15 دستگاه موتور آمبولانس و 280 آمبولانس سواری بخش دیگری از برنامه امداد و نجات است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در ستاد بزرگداشت مراسم بیشست و چهارمین سالگرد با اشاره به استقرار تیم فرماندهی ارتباطات، ادامه داد: در مراسم امسال کلیه زائران سراسر کشور از مبدا تا حرم و هنگام برگشت تحت پوشش اورژانس‌ها و یک تیم پزشکی مجرب خواهند بود و هر کاروان را حداقل یک آمبولانس و یک تیم پزشکی همراهی می کند.

وی از تشکیل کارگروهی به نام بهداشت درمان و امداد و نجات خبر داد و گفت: این کارگروه شامل دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز حوادث و فوریت‌ها، تامین اجتماعی، هلال احمر، ارتش، سپاه، ستاد شهر سالم (شهرداری تهران) آمبولانس های خصوصی و مترو است.

وی از تهیه دستورالعمل اعزام بیماران سخن به میان آورد و اظهار داشت: برگزاری جلسات هماهنگی داخل و خارج وزرات بهداشت با سازمان های ذیربط و پیگیری امور مربوط به قرارداد بیمه زائران بخش دیگری از اقدامات مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha