سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت شایعاتی مبنی بر استفاده چند باره از تجهیزات پزشکی یکبار مصرف در مراکز درمانی را رد کرد.

دکتر سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: استفاده چند باره از تجهیزات پزشکی یکبار مصرف صحت ندارد و شرایط و ضوابطی که پیش از این در استفاده از تجهیزات پزشکی اعمال می‌شده، اکنون هم اعمال می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره برخی اخبار مبنی بر حذف ارز مرجع از فیلم رادیولوژی و برخی دیگر از مواد و تجهیزات پزشکی گفت: در لایحه بودجه 92 ارز مرجع برای دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته نشده است. از طرف دیگر آنچه که در مجلس تصویب می‌شود هم هنوز مشخص نیست. اگر هم ارز مرجع از دارو و تجهیزات پزشکی حذف شود، مابه‌التفاوت نرخ ارز در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا مردم متحمل افزایش هزینه‌ها نشوند و فشاری به آنها وارد نشود.

امامی رضوی درباره فرسودگی تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها نیز به ایسنا گفت: نوسازی تجهیزات را در برنامه داریم و اقدامات لازم در این زمینه را مانند گذشته انجام می‌دهیم. هر چند به دلیل تحریم‌ها در تامین تجهیزات مشکل وجود دارد اما این مشکلات غیرقابل حل نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha